از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 72734

147 بازدید

به گزارش خطرنگار، روزنامه چاینا دیلی روز شنبه اعلام کرد این دو ناو هواپیمابر با ۱۵۰ فروند جنگنده که روی عرشه های آنها قرار دارد این رزمایش را از روز گذشته (جمعه) در آبهای غربی اقیانوس آرام و دریای جنوبی آغاز کرده اند.انجام این رزمایش این در شرایطی است که پکن به واشنگتن در خصوص […]

به گزارش خطرنگار، روزنامه چاینا دیلی روز شنبه اعلام کرد این دو ناو هواپیمابر با ۱۵۰ فروند جنگنده که روی عرشه های آنها قرار دارد این رزمایش را از روز گذشته (جمعه) در آبهای غربی اقیانوس آرام و دریای جنوبی آغاز کرده اند.
انجام این رزمایش این در شرایطی است که پکن به واشنگتن در خصوص نظامی کردن این منطقه هشدار داده است ‘مایک پنس’ معاون رییس جمهوری آمریکا هم گفته است دریای جنوبی متعلق به هیچ کشوری نیست و آمریکا برای حضور در آن از کسی اجازه نمی گیرد.
اظهارات معاون رییس جمهوری آمریکا در حالی مطرح می شود که چین بزرگترین ادعای ارضی در این دریا را دارد علاوه برپکن که حدود ۹۰ درصد این دریا را متعلق به خود می داند، مالزی، برونئی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز در این دریا ادعای ارضی دارند.
پنس، در سنگاپور با تکرار ادعاهای پیشین آمریکا گفت که واشنگتن این آبها را بین المللی می داند و به ترددهای نظامی دریایی و هوایی خود بر سطح و فراز این آبها ادامه می دهد تا از آزادی حمل و نقل دریایی در این منطقه مطمئن باشد.
او تاکید کرد: نیروهای هوایی و دریایی آمریکا تا زمانیکه قوانین بین المللی اجازه دهد در آبهای بین المللی تردد می کنند و دریای جنوبی چین نیز در زمره این مناطق است.
در این رزمایش، ناوهای هواپیمابر ‘یو اس اس’ رونالد ریگان و ‘یو اس اس جان استینز’ از ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا، عملیات سخت افزاری هوایی و ضد زیردریایی انجام می دهند.
این گزارش می افزاید در حالی که اخباری مبنی بر تشدید تنش ها میان کره شمالی و آمریکا منتشر شده است ناوهای مذکور در منطقه دریای جنوبی و در مکانی که می تواند در تیررس موشک های کره شمالی باشد، رزمایش برگزار می کنند.
سال گذشته میلادی زمانی که این دو کشور درگیر تنش های جدی شده بودند، سه ناو هواپیمابر آمریکا در مناطق مذکور رزمایش هایی برگزار کردند.
‘شو لی پینگ’ کارشناس آکادمی علوم اجتماعی چین گفت آسیای شرقی از حساسیت بالاتری در سال های اخیر برخوردار شده است و همین موضوع موجب شده است تا آمریکا با برگزاری این رزمایش ها به دنبال افزایش نفوذ نظامی در منطقه باشد.
وی افزود شاید این رزمایش تغییری در معادلات منطقه ای ایجاد نکند اما مسلما آمریکا می خواهد به دنیا اعلام کند که در تعیین نظم منطقه ای نقش دارد.
تردد جنگنده ها و ناوهای جنگی آمریکا در دریای جنوبی چین نه تنها با واکنش پکن روبرو شده بلکه سبب افزایش تنش ها در این منطقه از جهان شده است.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

انتهای پیام /*


سیاسی


چین و آمریکا


رزمایش دریایی


دریای جنوبی

نظرات بسته شده است.