از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 72704

139 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، «مهدی سنایی» روز جمعه در انستیتو نسخ خطی آکادمی علوم روسیه در ساحل رودخانه نوا در سن پترزبورگ در ابتدای سخنان خود که به زبان روسی بیان شد، گفت: امیدوارم که همیشه شاهد برنامه های پرمحتوا در این انستیتو با شرکت ایران شناسان با همکاری شرکای آنها از ایران باشیم.وی خاطرنشان […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، «مهدی سنایی» روز جمعه در انستیتو نسخ خطی آکادمی علوم روسیه در ساحل رودخانه نوا در سن پترزبورگ در ابتدای سخنان خود که به زبان روسی بیان شد، گفت: امیدوارم که همیشه شاهد برنامه های پرمحتوا در این انستیتو با شرکت ایران شناسان با همکاری شرکای آنها از ایران باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر برنامه های جالب زیادی در سن پترزبورگ برگزار شد و بدون شک در سال ۲۰۱۸ مهم ترین رویداد در سن پترزبورگ برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال بود که تماشاگران ایرانی زیادی به این شهر آمدند و گردشگران ایرانی از آن بازدید کردند.
سنایی خاطرنشان کرد: به طور همزمان با آن شاهد برگزاری برنامه ارکستر سمفونیک تهران در سن پترزبورگ بودیم که برنامه موسیقی جدی و جالبی بود.
به گفته سنایی، با بررسی تاریخ سن پترزبورگ و روابط این شهر بزرگ روسیه با ایران می توان انتظارات بیشتری از آن داشت.
وی ادامه داد: در سال جاری هفته فرهنگی ایران در مسکو و باشقیرستان برگزار شد و در سن پترزبورگ هم برنامه هایی اجرا شد.
سفیر ایران گفت: بسیار امیدوارم که ایران و روسیه دو نماینده بزرگ فرهنگ و تمدن جهانی بتوانند همکاری بیشتری داشته باشند و برنامه های بیشتری اجرا کنند.
سنایی همچنین با اشاره به سفر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سن پترزبورگ ابراز امیدواری کرد که این سفر به همکاری های فرهنگی دو کشور تحرک و سرعت بیشتری بخشد و به اجرای طرح های فرهنگی کمک کند.
سفیر ایران در روسیه با اشاره به دیدار صالحی با ولادیمیر مدینسکی وزیر فرهنگ روسیه اظهار داشت: دو طرف همکاری های فرهنگی ایران و روسیه را بررسی کردند و در جریان این دیدار قرارداد همکاری و برنامه فرهنگی نیز امضا شد.
سنایی همچنین به فعالیت کمیته فرهنگی در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود این که کمیسون مشترک دولتی ایران و روسیه در عرصه اقتصادی است در چارچوب آن کمیته فرهنگی ایجاد و آغاز بکار کرد که دستاورد مهمی است، این هم به توسعه روابط فرهنگی کمک می کند.
سنایی سپس از خانم ایرینا پوپووا رئیس انستیتو نسخ خطی سن پترزبورگ برای ابتکارات، حمایت ها و پشتیبانی های وی از همکاری های فرهنگی قدردانی و ابراز خرسندی کرد.
وی افزود: طرف ایرانی به همکاریها در این عرصه ادامه می دهد و سفارت ایران در مسکو از این تعامل حمایت می کند و حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حاکی از این (عزم) است.
سنایی در ادامه خطاب به ایران شناسان روس گفت: قهرمان سلیمانی رایزن جدید فرهنگی ایران در روسیه شخص روشنفکر و فرهنگ دوستی است و فرصت برای آشنایی با وی را دارید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط برای همکاری وجود دارد و نکته مهم تر فرهنگ غنی سن پترزبورگ و فعالیت ایرانشناسان و شرق شناسان است که فرصت بیشتری برای تعامل بوجود می آورد.
گفتنی است، هفتمین همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ از دیروز پنجشنبه به مدت سه روز و با حضور وزرای فرهنگ بسیاری از کشورهای جهان، مقام های ارشد سیاسی، نمایندگان سازمان های بین المللی در حوزه فرهنگ، فعالان و اساتید سرشناس از سرتاسر جهان در پایتخت فرهنگی روسیه آغاز به کار کرده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان امروز در نشست تخصصی حفظ آثار باستانی که در قالب دومین روز همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ برگزار می شود، سخنرانی کرد.
اروپام **۳۹۱* ۱۳۴۶ **

انتهای پیام /*


فرهنگی


ایران


روسیه


سنایی

نظرات بسته شده است.