از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 72611

124 بازدید

مهرداد قطره سامانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: سامانه بارشی فعال در استان که از روز پنجشنبه منجر به ریزش برف و باران در بسیاری از نقاط استان شد، ظهر امروز از استان خارج می شود.وی ادامه داد: این سامانه بارشی منجر به بارش ۱۵ سانتی متر برف در شهر […]

مهرداد قطره سامانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: سامانه بارشی فعال در استان که از روز پنجشنبه منجر به ریزش برف و باران در بسیاری از نقاط استان شد، ظهر امروز از استان خارج می شود.
وی ادامه داد: این سامانه بارشی منجر به بارش ۱۵ سانتی متر برف در شهر چلگرد و میانگین ۵۰ میلیمتر باران در تمام نقاط استان شد که در مقایسه با یک دهه اخیر بی سابقه بوده است.
قطره سامانی با اشاره به رشد ۷۶ درصدی بارش ها در استان در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بارش های قابل توجهی را در استان شاهد باشیم.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین از ورود یک سیستم بارشی جدید به استان طی هفته جاری خبر داد و گفت: این سامانه نیز بارش های موثری را با خود به همراه خواهد داشت.
به گزارش خطرنگار، بنابر پیش بینی های هواشناسی، امسال نوید پاییز پربارشی برای چهارمحال و بختیاری داده می شود که این وضعیت اگرچه نمی تواند جبران کننده کمبود منابع آب این استان باشد اما بخشی از تبعات ناشی از ۱۰ سال خشکسالی این استان را تعدیل می کند.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان، استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرده است.
۷۳۶۳/۶۰۲۱

انتهای پیام /*


اقتصاد


برف و باران


هواشناسی


چهارمحال و بختیاری

نظرات بسته شده است.