از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 72111

67 بازدید

**معاون فناوری صداوسیما: طبق قانون جلو می رویم «رضا علیدادی» معاونت توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما اعلام کرد که درمعاونت توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما، قانون منع به کارگیری بازنشستگان آغاز شده است.به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، درحالی که این روزها شایعه رفع منع به کارگیری بازنشستگان معاومت سیاسی […]

**معاون فناوری صداوسیما: طبق قانون جلو می رویم

«رضا علیدادی» معاونت توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما اعلام کرد که درمعاونت توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما، قانون منع به کارگیری بازنشستگان آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، درحالی که این روزها شایعه رفع منع به کارگیری بازنشستگان معاومت سیاسی سازمان صدا و سیما به اذن رهبری در هاله ای از ابهام قرار دارد، «رضا علیدادی» معاونت توسعه و فناوری رسانه دراین باره گفت: شاید یکی از معاونت های صدا و سیما که کمترین مشکل را در زمینه منع بازنشستگان در میان دیگر معاونت های صدا و سیما دارد معاونت توسعه و فناوری رسانه است و مشکل خاصی در این زمینه نیست.
او همچنین افزود: حتما طبق روال و قانون کشور و سازمان صدا و سیما پیش خواهیم رفت؛ البته مسئله ای که وجود دارد این است که متاسفانه در سازمان صدا و سیما کارمندان ۲۵ ساله بازنشسته می شوند و این قانون باعث شده است که برخی از کارمندان ما به پختگی که می رسند باید بازنشسته شوند.
وی اظهار داشت: با توجه به این قانون معاونت فناوری و توسعه رسانه سازمان صدا و سیما حدود ۱۵ کارمند خوب و با سابقه‌اش را از دست خواهد داد.
شایعه رفع منع به کارگیری بازنشستگان درباره همه معاونت های سازمان صدا و سیما مطرح نشده است و فقط ابهام ها درباره معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما است که مدیران نه این خبر را تکذیب و نه تایید کرده اند و روابط عمومی این سازمان از پاسخ دادن خودداری می‌کند.

**مشترک مورد نظر دلش نمی‌خواهد جواب بدهد

پاسخگو نبودن برخی مدیران صدا و سیما پدیده تازه‌ای نیست. اما در ماه‌های اخیر، روابط عمومی این سازمان و حتی برخی از شبکه‌ها که به عنوان بخش ارتباطی یک سازمان رسانه‌ای باید بهترین ارتباط را با افکار عمومی داشته باشند نیز خود را موظف به پاسخگویی نمی‌دانند.
«جلسه دارند»، « بیرون از سازمان هستند»، «حاج آقا! مشغله دارند»، « خودمان زنگ می‌زنیم»، و… تنها گوشه‌هایی از نحوه پاسخگویی روابط عمومی صداوسیما در مواجهه با خبرنگار «ایرنا» است. بیش از سه روز است برای دریافت پاسخ دو سؤال با مدیر روابط عمومی صداوسیما تماس گرفته می‌شود و این جواب‌ها شنیده می‌شود. حتی ارسال پیامک به مدیر جوان نیز بی‌جواب می‌ماند. پاسکاری‌ها و وصل تلفن به افراد مختلف نیز راهکار دیگر دوستان است. بعد از این چند روز از خود می‌پرسیم مگر وظیفه روابط عمومی، پاسخگویی به سؤالات و شبهات نیست؟ شاید مدیر محترم روابط عمومی مشغله‌های دیگری دارد که نمی‌تواند به وظیفه اصلی خود عمل کند.

شایعه استثنا شدن برخی مدیران صداوسیما از قانون منع بازنشستگان و تذکر به مدیر شبکه سه
برخی شایعات این روزها ذهنیت‌ها و سوالاتی در فضای رسانه‌ای ایجاد کرده است. این که چه تعداد از مدیران سازمان صداوسیما مشمول قانون بازنشستگی می‌شوند و آیا آقایان مجید آخوندی، معاون سیاسی، ایرج سبقتی، قائم‌مقام معاونت سیاسی، مهرداد سیدمهدی، ریاست صداوسیما و عبدالرضا بوالی، مدیر شبکه خبر از این قانون معاف شده‌اند و اگر شده‌اند چرا؟
گفتنی است با توجه به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و شمول آن برای نهادهای زیر نظر رهبری غیر از منصوبان رهبری، غیر از علی عسکری شماری از مدیران این سازمان باید عرصه را ترک کنند.
همچنین با توجه به اینکه توبیخ مجری شبکه سوم سیما (عادل فردوسی‌پور) توسط مدیر مربوطه‌اش پیش چشم مخاطبان انجام شد، آیا خبر توبیخ مدیر شبکه سوم سیما توسط رئیس محترم سازمان صداوسیما صحت دارد؟ پاسخ هر چه باشد چرا به‌صورت علنی و رسمی اعلام نشده است؟ مگر چیزی از مردم باید مخفی بماند؟

**بار چندم؟
البته این نحوه مواجهه با سؤالات «ایرنا» اتفاق تازه‌ای نیست. پیش از این نیز مسئولان دفتر مدیر شبکه سه سیما به همین شیوه از پاسخگویی فرار کرده‌اند. گزارشی درباره عملکرد پنج‌ماهه مدیر شبکه سوم سیما آماده کردیم و با توجه به رویکرد «ایرنا» در رعایت انصاف و ایجاد شرایط برابر و حرفه‌ای، فرصتی برای پاسخگویی علی فروغی، مدیر شبکه سوم نیز فراهم کردیم. گزارش را نزدیک به ۷۲ ساعت منتشر نکردیم و منتظر جواب‌های این مدیر جوان ماندیم و این زمان به پنج روز رسید و خبری نشد و در نهایت گزارش منتشر شد.
با توجه به شرایط موجود رسانه و تغییر وضعیت سنتی گذشته، دیگر زمان پنهان‌شدن و پاسکاری خبرنگار گذشته است و ای کاش شفافیتی که در برنامه‌های صداوسیما از مسئولان خواسته می‌شود، در عملکرد مدیران این سازمان هم دیده شود.

**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**

انتهای پیام /*


فرهنگی


ایرناپلاس


صداوسیما


شبکه ۳

نظرات بسته شده است.