از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 72104

105 بازدید

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، از اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، این میزگرد با موضوع «ایران – کشور و اقتصاد آن برسر دوراهی» مورد بررسی قرار گرفت.بعد از اقدام روز ۱۸اردیبهشت ماه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درخارج کردن این کشور ازتوافق هسته ای ۱+۵ با ایران و بازگرداندن تحریم ها که […]

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، از اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، این میزگرد با موضوع «ایران – کشور و اقتصاد آن برسر دوراهی» مورد بررسی قرار گرفت.
بعد از اقدام روز ۱۸اردیبهشت ماه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درخارج کردن این کشور ازتوافق هسته ای ۱+۵ با ایران و بازگرداندن تحریم ها که با اعتراض سایر کشورهای امضا کننده این توافق روبرو شد و اتحادیه اروپا و روسیه و چین اعلام کردند که به برجام پایبند می مانند، اتحادیه اروپا اعلام کرد که ساز و کارهای ویژه ای را برای ادامه تجارت و فعالیت شرکت ها در ایران و شرکت های ایرانی با جهان پیش بینی خواهد کرد.
بر همین اساس یک سخنگوی اتحادیه اروپا چند روز قبل گفته بود که اتحادیه اروپا مصمم است توافق هسته ای با ایران را حفظ کند و سازوکار ویژه ای را طراحی کرده است.
این سخنگو به تارنمای دویچه وله افزوده بود: تصمیم به راه‌ اندازی چنین ساز وکاری، دوم مهرماه (۲۴سپتامبر) در دیدار وزیران خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه اجلاس سالانه سازمان ملل درنیویورک اتخاذ شد. این تصمیم سپس برای طراحی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا واگذار شد.
اتحادیه اروپا پیش از این تاکید کرده بود که با قانون موسوم به ‘ قانون مسدودکننده’ یا ‘مقررات مقابله‌ای’ به اتحادیه اروپا این امکان را خواهد داد تا با نادیده گرفتن احکام صادرشده در دادگاه‌های ایالات متحده، در برابر تحریم‌های فرامرزی آمریکا پس از خروج یکجانبه این کشور از برجام بایستد.
اتحادیه اروپا حال با همکاری متحدان خود(روسیه و چین)در پی اجرای سازوکار ویژ‌ه‌ای است که امکان همکاری باایران دربخش های کلیدی اقتصادی ، تجارت و سرمایه گذاری، نفت، حمل و نقل و تبادلات مالی را حفظ می‌کند.
یک دیپلمات مرتبط با سیاست‌های ایران در اتحادیه اروپا تأکید کرد که اجرای این سازوکار در عمل بدان معناست که کشورهای عضو اتحادیه اروپا یک نهاد قانونی برای تسهیل معاملات مالی قانونی با ایران ایجاد خواهند کرد و این امر به شرکت های اروپایی اجازه می‌دهد تا با قوانین اتحادیه اروپا تجارت را ادامه دهند.
اتحادیه اروپا تأکید دارد که توانایی انجام معاملات مالی و همچنین ادامه صادرات میعانات نفت و گاز و محصولات نفتی و پتروشیمی باید برای ایران فراهم باشد.
اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در ادامه خبر خود افزود: در این میزگرد در محل پارلمان آلمان، ۶۰ تن از نمایندگان بنگاههای کسب و کار بزرگ، کوچک و متوسط و نمایندگان احزاب آلمان در پارلمان حضور داشتند و در آن مشکلات نقل و انتقالات مالی و طراحی ساز و کار ویژه مالی اتحادیه اروپا (SPV) مورد بررسی قرار گرفت.
بنابر این گزارش، این جلسه به ریاست کلاوس ارنست رئیس کمیته اقتصاد و انرژی مجلس آلمان و نایب‌رئیس حزب چپ این کشور و مدیریت داگمار فن بن‌اشتاین، مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان برگزار شد.
فن بن‌اشتاین و فولکر ترایر، رئیس بخش تجارت خارجی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان در این جلسه به تشریح وضعیت فعالیت شرکت های متوسط در ایران پرداختند.
سعید روشنی و نازنین بهمنی، اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع ایران نیز در این میزگرد حضور داشتند. آنها خواستار حمایت بخش سیاسی و اقتصادی از شرکت های آلمانی برای ادامه فعالیت در ایران شدند.
اروپام**۹۴۰۷**۱۵۹۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


ایران


آلمان

نظرات بسته شده است.