از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 71908

92 بازدید

به گزارش خطرنگار، غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از مرکز مانیتورینگ فرماندهی، کنترل و هدایت عملیات مدیریت بحران خوزستان با تاکید بر اهمیت راه اندازی این مرکز اظهار داشت: لازم بود که از سیستم مدیریت سنتی خارج شویم و با در پیش گرفتن یک رویکرد علمی نسبت به بحران‌های استان، از پیشرفت‌های […]

به گزارش خطرنگار، غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از مرکز مانیتورینگ فرماندهی، کنترل و هدایت عملیات مدیریت بحران خوزستان با تاکید بر اهمیت راه اندازی این مرکز اظهار داشت: لازم بود که از سیستم مدیریت سنتی خارج شویم و با در پیش گرفتن یک رویکرد علمی نسبت به بحران‌های استان، از پیشرفت‌های روز دنیا در این زمینه استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در سال های اخیر مشکلاتی مانند ریزگردها، افزایش دما و به تبع آن آتش سوزی هم به دیگر بحران های استان اضافه شده و این وضعیت، ایجاب می کند سیستم مدیریت بحران استان در مقابله و مواجهه با حوادث پیش بینی نشده ، مجهزتر، هوشمندتر و به روزتر باشد.
استاندار خوزستان بیان کرد: باید دستگاه های خدمات رسان که در مدیریت بحران نیز نقش دارند برنامه ریزی مدون و صحیحی را پیش روی خود قرار دهند.
وی گفت: در بهمن ۹۵ به علت وقوع ریزگردها بحرانی جدی برای برق خوزستان ایجاد شد چرا که سیستم توزیع و انتقال برق در استان و اهواز فرسوده و مربوط به چند دهه قبل بود و امکان کنترل و مدیریت و دیسپاچینگ در این سیستم وجود نداشت.
شریعتی با اشاره به اهمیت استان خوزستان در حوزه اقتصاد ملی، موقعیت سوق الجیشی و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی خاص آن گفت: در بهمن ۹۵ به علت بحران قطعی برق در یک روز تولید نفت ۷۰۰ بشکه کاهش پیدا کرد در حالی که اگر سیستم هوشمندی وجود داشت وضعیت بدین صورت نمی‌شد.
وی با اشاره به احداث ۱۲ پست برق GIS در استان خوزستان برای اولین بار در کشور گفت: پیش از تابستان آینده این پست ها وارد مدار می‌ شوند و برنو طبق برنامه تعداد این تعداد به ۱۷ پست افزایش داده می شود.
استاندار خوزستان بیان کرد: پست‌های GIS مسقف هستند و مقاومت بالایی در برابر مسائل مختلف از جمله ریزگردها دارند که موجب می‌شود مشکلات در شبکه توزیع برق استان کاهش پیدا کند.

***پیشگیری اولویت مدیریت بحران
امام جمعه موقت اهواز نیز در این آیین با اشاره به نقش کارگزاران جمهوری اسلامی ایران به عنوان خدمتگذاران مردم بیان کرد: مسئولان باید با پیش بینی شرایط حتی الامکان از ایجاد بحران جلوگیری کنند و پیشگیری از بحران را در اولویت کار خود قرار دهند.
آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده با تاکید بر اهمیت ستاد مدیریت بحران در استان بیان کرد: ستاد مدیریت بحران باید بحران هایی که در حوزه‌های مختلف سلامت و بهداشت، اقتصاد و امنیت اجتماعی اتفاق می افتد را با درایت مدیریت و پیامدها را به حداقل برساند.
وی با تاکید بر ستاد بحران استان به عنوان مرجع اصلی مردم توضیح داد: ستاد بحران باید با برقراری ارتباط خوب و درست در مواقع بحران با مردم ، اطمینان شهروندان را جلب کند و با بهره مندی از تجهیزات و امکانات بتواند در زمینه مدیریت شرایط خاص موفق عمل کند.
دراین آیین نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که حوادث کوچک و برزگ در استان زیاد به وقوع می پیوندد گفت: از جمله دلایل نبود واکنش سریع نسبت به بحران ها را می توان نداشتن اطلاعات کافی و هماهنگی بین دستگاه های مختلف عنوان کرد که موجب می شود در هنگام مواجهه با بحران ها بهترین تصمیم گیری ها محقق نشود.
عباس پاپی زاده ادامه داد: وقتی در هنگام وقوع بحران ها تصمیم درستی اتخاذ نشود خسارت زیادی نیز از قبل آن وارد می شود.
وی تصریح کرد: در قرن ۲۱ با وجود تکنولوژی های پیشرفته دیگر لازم نیست هنگام وقوع یک بحران مدیر درصحنه حادثه حاضر باشد بلکه می تواند با استفاده از تکنولوژی با اطلاعات جامع ، در لحظه بهترین تصمیمات را اتخاذ کند.
سالن مانیتورینگ فرماندهی، کنترل و هدایت عملیات مدیریت بحران خوزستان روز دوشنبه با حضور اسماعیل نجار، معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور دراهواز به بهره برداری رسید.
۷۱۶۴/۶۰۰۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


مدیریت بحران


مرکز مانیتورینگ


اسماعیل نجار

نظرات بسته شده است.