از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 71329

97 بازدید

«عباسعلی کدخدایی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، درباره نامه رییس مجلس به دبیر شورای نگهبان مبنی بر این که ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام در این لایحه در زمان مقرر به مجلس ارسال نشده و مجلس آن را بررسی نمی کند، آیا آیت الله جنتی به این نامه پاسخ داده است، […]

«عباسعلی کدخدایی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، درباره نامه رییس مجلس به دبیر شورای نگهبان مبنی بر این که ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام در این لایحه در زمان مقرر به مجلس ارسال نشده و مجلس آن را بررسی نمی کند، آیا آیت الله جنتی به این نامه پاسخ داده است، اظهارداشت: هنوز جوابی داده نشده است.
سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: ان شاء الله اعلام می کنیم.
به گزارش خطرنگار، حسین میرمحمد صادقی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی هفته گذشته از ارسال نامه رییس مجلس ( ۱۴ آبان ماه) به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان خبر داد و گفت: لاریجانی در این نامه نوشت که به دلیل آن که ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به CFT خارج از مهلت ۲۰ روزه به مجلس ارسال شده، خانه ملت این ایرادات را بررسی نمی کند.
وی اظهار داشت: شورای نگهبان طبق اصول ۹۴ و ۹۵ قانون اساسی ۲۰ روز فرصت اظهار نظر برای مصوبات مجلس را دارد. سی اف تی ۱۵ مهرماه تصویب شد و در تاریخ ۱۶ مهرماه به شورای نگهبان ارسال شد، شورای نگهبان تا ۶ آبان ماه عملا فرصت داشت در مورد این لایحه اظهارنظر کند.
میرمحمد صادقی تصریح کرد: آنان در فرصت قانونی که همان ۶ آبان ماه بود ایرادات خود را در ۲۳ مورد به مجلس ارسال کردند که این ایرادات به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد و پس از بررسی در این کمیسیون در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

**مشکلات اقتصادی را باید در داخل حل کرد
کدخدایی همچنین در پاسخ به این سوال که تحریم ها چه تاثیری در وضعیت اقتصادی مردم می گذارد، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی را باید در داخل حل کرد، نباید این مشکلات را فراملی نگاه کنیم.
وی افزود: اگر به بیانات رهبر معظم انقلاب در موارد خاص توجه کنیم و اگر سیاست هایی که از سوی ایشان ابلاغ شده از جمله سیاست های اقتصاد مقاومتی حل شود این مشکلات هم حل خواهد شد.
سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: نباید از دشمن انتظار داشته باشیم که ما را همراهی و کمک کند، کار دشمن ، دشمنی است بنابراین ما باید تلاش کنیم که خودمان مشکلات را حل کنیم.
کدخدایی تاکید کرد: توجه و تکیه به منابع داخلی و همت خودمان می تواند راهگشا باشد.
سیام*۹۱۲۱**۱۰۵۸**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


کدخدایی


لاریجانی


نامه

نظرات بسته شده است.