از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 71294

159 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، رضا خواجه ای عصر چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پس از وقوع زلزله تاکنون ۳۵ هزار و ۶۳۵ واحد مسکونی پی‌کنی شده اند.وی افزود: از این تعداد واحد تاکنون ۳۳ هزار و ۱۰۱ واحد آرماتوربندی و ۳۲ هزار و […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، رضا خواجه ای عصر چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پس از وقوع زلزله تاکنون ۳۵ هزار و ۶۳۵ واحد مسکونی پی‌کنی شده اند.
وی افزود: از این تعداد واحد تاکنون ۳۳ هزار و ۱۰۱ واحد آرماتوربندی و ۳۲ هزار و ۴۸۰ واحد بتن ریزی شده اند.
رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین ۲۸ هزار و ۴۰۳ واحد دارای اسکلت و ۲۲ هزار و ۴۵۹ واحد دیوار چینی شده اند.
خواجه ای ، با بیان اینکه ۲۳ هزار و ۳۲۷ واحد زلزله زده دارای سقف شده اند، گفت: کچ و خاک دیوارهای ۱۷ هزار و ۴۴۶ واحد هم تاکنون به اتمام ‌رسیده است.
به گفته وی، تاکنون چارچوب و پنجره های ۱۶ هزار و ۱۲۸ واحد نصب شده و به مردم مناطق تحویل داده شده است.
رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: بنیاد مسکن تنها واحدها را تا مرحله نصب چارچوب و پنجره تکمیل می کند و دیگر مراحل شامل کاشی کاری و سفید کاری را مردم انجام می دهند.
خواجه ای در رابطه با واحدهایی که نیاز به تعمیر دارند، گفت: تاکنون کار تعمیر ۵۹ هزار و ۹۳۰ واحد زلزله زده آغاز شده و ۵۳ هزار و ۷۰۳ واحد به صورت کامل تعمیر‌‌ شده اند.
وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم‌ که بازسازی واحدهای آسیب دیده ر روستاها تا پایان اسفند ماه به پایان برسد، گفت: براساس تعهد داده شده تا پایان آبان ماه ۲۰ هزار واحد بازسازی و به مردم تحویل داده خواهند شد.
رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: در سرپل ذهاب با مشکل الحاق برخی محله ها به این شهر رو به رو هستیم که با توجه به مشکلات قضایی ایجاد شده نتوانسته ایم اقدام های لازم را برای بازسازی آغاز کنیم.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
۷۴۴۵/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


اقتصاد


زلزله۹۶


ستاد بازسازی


بنیاد مسکن

نظرات بسته شده است.