از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 71183

131 بازدید

به گزارش ایرنا؛ محسن حاجی میرزایی یکشنبه شب اظهار داشت: در یکصد و پانزدهمین جلسه هیات وزیران بسته حمایتی دولت برای اقشار کم درآمد مورد بررسی قرار گرفت. این بسته نیازمند منابع است و درباره این منابع، این موضوع بحث شد که چگونه تامین شود و به چه اقشاری برسد و کیفیت این حمایت و […]

به گزارش ایرنا؛ محسن حاجی میرزایی یکشنبه شب اظهار داشت: در یکصد و پانزدهمین جلسه هیات وزیران بسته حمایتی دولت برای اقشار کم درآمد مورد بررسی قرار گرفت. این بسته نیازمند منابع است و درباره این منابع، این موضوع بحث شد که چگونه تامین شود و به چه اقشاری برسد و کیفیت این حمایت و آثار و پیامدهای گزینه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ادامه بررسی ها درباره این طرح به جلسه بعدی هیات دولت موکول شد، تصریح کرد: مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز به منظور برنامه ریزی های صورت گرفته جهت تأمین هزینه های اضطراری و ضروری ناشی از مخاطرات طبیعی در کشور، به سازمان مدیریت بحران کشور اختصاص یافت.
دبیر هیات دولت یاداور شد: همچنین ۵۴۰ میلیون تومان تسهیلات یکی از واحدهای مرغداری به دلیل بارش برف امهال شد. اختصاص مبلغ ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسکونی و تأسیسات زیربنایی خسارت دیده ناشی از زلزله ۲۴ تیرماه ۹۷ در شهرستان جاجرم واقع در استان خراسان شمالی، از دیگر موارد مصوب هیات وزیران بود.
وی افزود: اعتبار یادشده شامل کمک بلاعوض معیشتی برای ۳۸۰ واحد آسیب دیده از زلزله به ازای هر واحد مبلغ ۲۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض تعمیری جهت ۸۵ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده به ازای هر واحد ۲۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت بازسازی ۲۹۵ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال است.
حاجی میرزایی ادامه داد: با تصویب دولت، مبلغ ۱۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری به آسیب دیدگان ناشی از زلزله در استان مذکور برای بازسازی واحدهای مسکونی اختصاص یافت.
وی گفت: این تسهیلات در جهت بازسازی ۲۹۵ واحد مسکونی روستایی خسارت دیده به ازای هر واحد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال، تعمیر تعداد ۸۵ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال و تأمین لوازم معیشتی تعداد ۲۹۵ واحد مسکونی به ازای هر واحد تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود.
شبک**۱۹۸۳**۳۴۰۴

انتهای پیام /*


سیاسی


هیات دولت


حاجی میرزایی


جبران خسارات

نظرات بسته شده است.