از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 71046

150 بازدید

به گزارش خطرنگار، استان کرمان یکی از پهناورترین استان های کشور است که با وجود ظرفیت های معدنی، صنعتی، کشاورزی و ۲۳ معین(یاور) اقتصادی همچنان در بسیاری از روستاها و مناطق دورافتاده جنوب و شرق دارای محرومیت های مضاعفی است.در این میان طلاب و دانشجویان که طلایه داران اردوهای جهادی هستند، در روزهای فراغ از […]

به گزارش خطرنگار، استان کرمان یکی از پهناورترین استان های کشور است که با وجود ظرفیت های معدنی، صنعتی، کشاورزی و ۲۳ معین(یاور) اقتصادی همچنان در بسیاری از روستاها و مناطق دورافتاده جنوب و شرق دارای محرومیت های مضاعفی است.
در این میان طلاب و دانشجویان که طلایه داران اردوهای جهادی هستند، در روزهای فراغ از دانشگاه گروه و گروه به روستاهای کم برخوردار این استان پهناور برای بهبود بخشیدن مشکلات مردمی که از یاد مسئولان رفته اند، اعزام می شوند .
به اعتقاد برخی شاید فعالیت های عمرانی که گروه های جهادی در این مناطق انجام می دهند در سطوح بالایی نباشد اما این ارودها به یک فرهنگ جهادی تبدیل شده به طوری که از ابتدای تابستان سالجاری بیش از ۱۲۰ گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم استان کرمان اعزام شده است.
از ابتدای سالجاری و تاکنون بیش از چهارهزار نفر از دانشجویان جهادگر استان کرمان به مناطق کم برخوردار برای حل مشکلات مردم این مناطق در حوزه های آموزش و توانمندسازی، عمرانی،فرهنگی، بهداشت و درمان و کشاورزی سفر کردند.
۱۴ گروه فعال دیگر از دانشجویان جهادگر استان کرمان نیز برای مقابله با آسیب های اجتماعی از سال ۹۶ فعالیت های خود را در قالب ‘جمعه های خدمت’ برای مردم حاشیه نشین شهر کرمان آغاز و خدمت رسانی آن ها همچنان ادامه دارد.
نسل سومی هایی که مسئولان آینده و وارثان این مرز و بوم هستند این بار باید با مشکلات مردم آشنا شوند تا در آینده بتوانند مدیر و مدبر خوبی در کشور باشند.
با توجه به اینکه معین های اقتصادی و بخش خصوصی استان کرمان از صنایع و معادن بهره مند هستند،باید در راستای مسئولیت های اجتماعی خود و انجام وظایف قانونی برای تقویت زیرساخت ها و سازندگی استان در مناطق محروم و دورافتاده گام های موثری بردارند.
**خبرنگار خطرنگار، مرکز کرمان
۹۸۹۵/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


جهادی


دانشجویی


کرمان

نظرات بسته شده است.