از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 70916

119 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، یونس رنجکش عصر شنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل در فرمانداری آستارا گفت: دوره آموزش پدافند غیر عامل در دانشگاه آزاد، رزمایش امداد و نجات و بکارگیری سوخت دوگانه در نانوایی ها از مهم ترین برنامه های هفته یاد شده در این شهرستان است.وی افزود: دستگاه های اجرایی باید با […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، یونس رنجکش عصر شنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل در فرمانداری آستارا گفت: دوره آموزش پدافند غیر عامل در دانشگاه آزاد، رزمایش امداد و نجات و بکارگیری سوخت دوگانه در نانوایی ها از مهم ترین برنامه های هفته یاد شده در این شهرستان است.
وی افزود: دستگاه های اجرایی باید با ارائه طرح های جامع برای مقابله با بحران احتمالی، اقدامات پیشگیرانه انجام دهند و ظرف یک هفته فرصت ها و آسیب های طرح های خود را به فرمانداری ارائه دهند.
وی بیان کرد: اداره حفاظت محیط‌ زیست برای پیشگیری از نفوذ گیاه مهاجم سنبل آبی به آب‌بندان‌ها و تالاب آستارا، برای ساکنان مناطق مورد نظر دوره آموزشی برگزار کند.
رنجکش ادامه داد: آستارا دارای بافت‌های فرسوده است و شهرداری باید آنها را شناسایی و اعتبارات نوسازی و ترمیم آنها را تامین کند.
وی ایجاد انگیزه در دستگاه های اجرایی، زمینه فکری برای نخبگان، مسئولان و مردم جهت ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل را از هدف های هفته پدافند غیر عامل عنوان کرد.
فرماندار آستارا گفت: از طرح موضوع پدافند غیر عامل در کشور حدود یک دهه می گذرد اما دستگاه های اجرایی به وظایف خود در این حوزه حساس، عمل نکرده اند.
رنجکش افزود: دانشجویان به تحقیق در حوزه پدافند غیر عامل سوق داده شوند و آگاهی مردم از ظرفیت زیر ساخت های آب، گاز، برق و راه از طریق مصاحبه مسئولان با رسانه ها، گام نخست در تشریح پدافند غیر عامل است.
دوم تا هشتم آبان ماه هفته پدافند غیر عامل است.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


پدافند غیرعامل


تدوین برنامه


آستارا

نظرات بسته شده است.