از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 69367

132 بازدید

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز – یکشنبه – طی اخطاری با استناد اصل ۱۱۰ قانون اساسی گفت: لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مصادیق مبارزه با فساد و پولشویی بود که توسط رئیس مجلس رای گیری شد، اما روز چهارشنبه آقای مطهری بر خلاف رویه و […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز – یکشنبه – طی اخطاری با استناد اصل ۱۱۰ قانون اساسی گفت: لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مصادیق مبارزه با فساد و پولشویی بود که توسط رئیس مجلس رای گیری شد، اما روز چهارشنبه آقای مطهری بر خلاف رویه و قانون از دستور کار خارج کرد.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: به این دلیل این لایحه از الحاق کنوانسیون ها است و حضرت آقا فرمودند «قانون داخلی بگذارید» در حالی که روز چهارشنبه عملا مجلس قانون داخلی را کنار گذاشت و به بررسی یک کنوانسیون خارجی اولویت داد.
وی در اخطار دیگری با استناد به اصول ۷۷،۱۲۵،۱۵۲ و ۱۵۳ قانون اساسی اظهارداشت: آیا تعهد نامه ای که آقای طیب نیا وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی در ۲۵ خرداد ۹۵ داده اند، به عنوان تعهدنامه است یا نه؟ و آیا اقدام ایشان بر خلاف اصل ۱۲۵ نیست که باید از مجلس مجوز می گرفت و بعد امضا می کرد یا نه؟
حاجی دلیگانی اظهار داشت: ایشان ۴۱ تعهد داده و از طرف مجلس هم گفته اند چهار اجازه از مجلس می گیریم.

** سوء ظن نداشته باشید
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار نماینده مردم شاهین شهر گفت: درباره لایحه قاچاق کالا و ارز موضوع این بود که قوه قضاییه می گفت این لایحه ماهیت قضایی دارد و باید قوه قضاییه این لایحه را بدهد و اگر این مسیر طی شود شورای نگهبان رد خواهد کرد.
وی اضافه کرد: با شورای صحبت کردیم که گفتند بررسی این لایحه قطعا باید متوقف شود و اگر مجلس تصویب کند آن را در شورای نگهبان رد می کنیم.

** آن چه که وزیر اقتصاد امضا کرده تا مجلس تصویب نکند، قابل اجرا نیست
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخطاری که آقای مطهری گرفتند، وارد بود و من هم بودم آن را می گرفتم چون لایحه ماهیت قضایی دارد بنابراین به این اخطار اشکالی مترتب نیست و می توانید از آقای کدخدایی و قوه قضائیه سوال کنید، سوء ظن نداشته باشید و چیزی در ذهن ما نبوده است.
لاریجانی همچنین درپاسخ به اخطار دیگر این نماینده مجلس گفت: آن چه که وزیر امور اقتصادی امضا کرده است تا زمانی که مجلس تصویب نکند، قابل اجرا نیست همان موقع هم گفته شد این امضا، امضاء اولیه بوده و قابل نفوذ نیست؛ نه آنها و نه ما نپذیرفتیم .
سیام**۳۰۷۰**۲۰۲۱**۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


اخطار قانون اساسی


مبارزه با قاچاق کالا


پولشویی

نظرات بسته شده است.