از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 69160

129 بازدید

به گزارش خطرنگار، داود فیض روز شنبه در نشست خبری در بنیاد نخبگان استان سمنان افزود: ۱۰۳ طرح در جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هجدهم و نوزدهم مهر۹۷ از استان هایی مانند تهران، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان های شمالی، جنوبی و رضوی، سیستان و بلوچستان، البرز و کرمان، […]

به گزارش خطرنگار، داود فیض روز شنبه در نشست خبری در بنیاد نخبگان استان سمنان افزود: ۱۰۳ طرح در جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هجدهم و نوزدهم مهر۹۷ از استان هایی مانند تهران، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان های شمالی، جنوبی و رضوی، سیستان و بلوچستان، البرز و کرمان، در سمنان حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: از ۱۰۳ مخترع شرکت کننده در این جشنواره که در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار می شود، ۱۴ مخترع زن و ۸۹ مخترع مرد هستند.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان با اشاره به ثبت ۲۰۲ طرح در سامانه جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران، بیان کرد: از این تعداد در نهایت ۱۰۳ طرح پذیرفته شد و یک ماه پس از پایان جشنواره، نتیجه داوری اعلام می شود.
به گفته فیض، آیین افتتاح و اختتامیه جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران به ترتیب چهارشنبه ساعت هشت تا ۱۰ و پنجشنبه ۱۵ تا ۱۷ با حضور مسوولان استانی و کشوری پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: اختراع های حاضر در جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران در گروه های الکترونیک و کنترل، برق و قدرت، تجهیزات پزشکی، شیمی، علوم دارویی، کامپیوتر، کشاورزی، عمران، مکانیک، مواد، نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع غذایی ارایه می شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان اضافه کرد: بیشترین اختراع های ارایه شده در این جشنواره به ترتیب ۲۳ اختراع در گروه تجهیزات پزشکی، ۱۸ اختراع در گروه مکانیک، ۱۳ اختراع در گروه عمران، ۱۳ اختراع در گروه الکترونیک و ۱۰ اختراع در گروه مواد است.
وی با اشاره به تنوع حضور مخترعان از استان های مختلف منطقه دماوند و خاوران، گفت: ۳۳ مخترع از استان تهران، ۱۷ مخترع از سمنان، ۱۲ مخترع از خراسان رضوی و ۱۱ مخترع از مازندران در این جشنواره حضور دارند.
وی افزود: علاقه مندان برای بازدید از جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران می توانند روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته به سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان مراجعه کنند.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان، شناسایی اختراع های برتر و کمک به تجاری سازی را از اهداف جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران در سمنان عنوان و خاطرنشان کرد: اختراع های حاضر در این جشنواره در سطح سه هستند و این جشنواره ابزاری برای شناسایی و کمک به ارتقای اختراع ها به سطح دو است.
فیض با اشاره به اینکه در دنیا به طور متوسط از هر سه هزار یا یکهزار اختراع یک مورد به مرحله تجاری سازی می رسد، تاکید کرد: در ایران این معدل در شرایط بسیار بهتری از دنیا قرار دارد.
وی اضافه کرد: در بنیاد نخبگان کشور گروه های تخصصی در حوزه های علمی، اقتصادی، تجاری و حقوقی، مشاوره های تخصصی برای ارتقای سطح اختراع ها ارایه می دهند.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان بیان کرد: ۲۳ مخترع سطح سه در استان وجود دارد که نسبت به جمعیت تعداد قابل توجهی است.
فیض افزود: از ۲۳ مخترع، ۱۵ اختراع در فرآیند تجاری سازی قرار دارند و ۲ اختراع به سطح ۲ رسیده اند که به معنای رسیدن به مرحله تجاری سازی کامل و ورود به بازار است.
استان سمنان حدود ۹۰ هزار دانشجو در بیش از ۴۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد و با داشتن دو پارک علم و فناوری در سمنان و شاهرود و مراکز رشد، سطح قابل قبولی در تعداد مخترع و نوآوری های علمی دارد.
۶۱۰۳

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


بنیاد نخبگان


جشنواره


اختراعات

نظرات بسته شده است.