از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 69117

124 بازدید

حمیدرضا رستگار روز جمعه در گفت با گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: پتروشیمی امیرکبیر با فراهم سازی زیرساخت خطوط ریلی موفق به تسهیل حمل و نقل محموله های سنگین به مقصد مختلف از طریق حمل و نقل ریلی شد. این روش با هدف توسعه صادرات محصولات پتروشیمی نقش مهمی دربهبود شرایط حمل و نقل […]

حمیدرضا رستگار روز جمعه در گفت با گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: پتروشیمی امیرکبیر با فراهم سازی زیرساخت خطوط ریلی موفق به تسهیل حمل و نقل محموله های سنگین به مقصد مختلف از طریق حمل و نقل ریلی شد. این روش با هدف توسعه صادرات محصولات پتروشیمی نقش مهمی دربهبود شرایط حمل و نقل کشور دارد.
وی افزود: محموله بارگیری شده شامل ۲۴۷ تن محصول شیمیایی ۲۴۲۰D که به مقصد بندرامام خمینی بارگیری شد و نیز ۱۲۸ تن محصول دیگر بوده که به مقصد تهران ارسال شد.
مدیربازرگانی شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ادامه بار دیگر اهمیت حمل و نقل ریلی را در رونق اقتصادی کشور یادآور شد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع حمل به موقع در کاهش خطرات جاده ای و کاهش خطرات ناشی از ترافیک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به خصوص در محدوده شرکت امیرکبیر، اداره عملیات انبارها برنامه ریزی خروج محصولات از طریق خط ریل راه آهن را در دستور کار قرار داد.
رستگار ادامه داد: شرکت پتروشیمی امیرکبیر از لحاظ موقعیت مکانی در محلی استراتژیک واقع شده است، این شرکت برنامه ریزی تعمیرات خطوط ریلی و هماهنگی گمرکی و منطقه ای را با همکاری گمرک و راه آهن جمهوری اسلامی و اداره ترخیص کالا انجام داده است که تسهیل حمل کالا از طریق حمل و نقل ریلی را به دنبال داشته است.
وی به تشریح جزئیات پروسه بارگیری این محموله ها پرداخت و خاطر نشان کرد: در فاز اول خروج ۱۰ کانتینر محصول ۲۴۲۰D به مقدار وزنی ۲۴۷ تن و ۵۰۰ کیلوگرم به مقصد اداره بندر با موفقیت انجام شد و در فاز دوم نیز با توجه به اهمیت خروج به موقع محصولات ، ۱۲۸ تن محصول نیز به مقصد تهران بارگیری شد.
به گزار خطرنگار، بندر امام خمینی (ره) در اواسط نهمین دهه از آغاز فعالیتش ، اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد . این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق اراضی مجاور ، هم اکنون با بالغ بر ۱۱ هزار هکتار مساحت ، بزرگ ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور را شامل می شود .
۹۸۵۸/۶۰۶۸

انتهای پیام /*


اقتصاد


حمل و نقل ریلی


پتروشیمی امیرکبیر


محصولات پتروشیمی

نظرات بسته شده است.