از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 68152

148 بازدید

به گزارش خطرنگار، علیرضا امینازاده عصر دوشنبه در نشست هماهنگی رئیسان هیات های ورزشی المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در اصفهان افزود: این المپیاد با هدف جذب، کشف و پرورش استعدادهای ورزشی، بهره مندی حداکثری از ظرفیت های استان ها و تقویت تیم های ملی برای حضوری قدرتمند در المپیک ۲۰۲۲ جوانان همزمان با سراسر کشور […]

به گزارش خطرنگار، علیرضا امینازاده عصر دوشنبه در نشست هماهنگی رئیسان هیات های ورزشی المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در اصفهان افزود: این المپیاد با هدف جذب، کشف و پرورش استعدادهای ورزشی، بهره مندی حداکثری از ظرفیت های استان ها و تقویت تیم های ملی برای حضوری قدرتمند در المپیک ۲۰۲۲ جوانان همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان نیز برگزار می شود.
وی گفت: رشته های ورزشی دیگر به میزبانی سایر استان های کشور برگزار خواهد شد و ورزشکاران استان اصفهان هم به آنها اعزام خواهند شد.
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان اصفهان با بیان اینکه اهمیت المپیاد استعدادهای برتر ورزشی از مسابقات آسیایی جاکارتا هم بیشتر است، افزود: استان اصفهان در رشته های کبدی، والیبال بانوان، هندبال آقایان، بانوان و ساحلی، پتانسیل کسب قهرمانی و دریافت مدال طلا را دارد.
وی با اشاره به اینکه هدف نهایی ما از شرکت در این مسابقات، آمادگی برای حضور قدرتمند در المپیک ۲۰۲۰ است، افزود: سهم استان برای حضور در این مسابقات باید از هم اکنون مشخص شود تا ورزشکاران بتوانند تحت پوشش فدراسیون ها و وزارت ورزش و جوانان قرار گیرند.
امینازاده با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ ورزشکار نخبه و برتر در این مسابقات انتخاب خواهند شد، گفت: تاکنون چهار جلسه برای تعیین سهم استان بین این ورزشکاران برگزار شده است.
وی گفت: باید اقدامات لازم را برای افزایش آمادگی جسمانی ورزشکاران قبل از اعزام انجام دهیم و از نظر مالی هم حمایت لازم را از هیات ها بعمل آوریم تا بتوانیم سهم استان را در این مسابقات افزایش دهیم.
نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور با شعار ‘ورزش، دوستی و آینده ای بهتر’ در سطح استان ها در قالب ۲۹ رشته دختران و ۳۹ رشته پسران در رده های سنی ۱۲ تا ۱۵ سال از سی آبان در سراسر ایران آغاز می شود و تا نهم آذر امسال ادامه خواهد داشت.
این المپیاد با هدف شناسایی استعدادهای استان ها در رشته های برجسته ورزشی و همچنین شناسایی نفرات منتخب برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.
المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور در رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال در رشته های ورزشی شامل اسکیت، اسکواش، بسکتبال ۳*۳، بسکتبال سالنی، بدمینتون، تنیس، تنیس روی میز، تیراندازی، تیر و کمان، تکواندو، جودو، دوچرخه سواری، دو و میدانی، راگبی، ژیمناستیک، سه گانه، سنگ نوردی، شطرنج، شمشیر بازی، فوتسال، فوتبال، قایقرانی، کبدی، کاراته، وزنه برداری، ووشو، والیبال سالنی، هندبال سالنی و هاکی است.
رشته های ورزشی اختصاصی آقایان شامل بولینگ و بیلیارد(اسنوکر)، بوکس، سپک تاکرا، شنا، شیرجه، کشتی آزاد و فرنگی، موتورسواری و اتومبیل رانی(موتورکراس)، والیبال ساحلی و هندبال ساحلی است.
۷۱۵۰ /۶۰۲۷

انتهای پیام /*


ورزش


المپیاد استعدادهای برتر ورزشی


استان اصفهان

نظرات بسته شده است.