از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 67994

136 بازدید

به گزارش خطرنگار، حبیب الله بخشوده روز یکشنبه در نشست ستاد گرامیداشت هفته کودک اظهار داشت: باید با دیده احترام به کودکان و خواسته ها و نیازهای آنها نگریست و عزت نفس کودکان باید حفظ شود.وی افزود: کودکان باید با ذهنی خلاق، پرسشگر، ایده پرداز، کنجکاو، آینده نگر، مهربان و مسئولیت پذیر تربیت و بزرگ […]

به گزارش خطرنگار، حبیب الله بخشوده روز یکشنبه در نشست ستاد گرامیداشت هفته کودک اظهار داشت: باید با دیده احترام به کودکان و خواسته ها و نیازهای آنها نگریست و عزت نفس کودکان باید حفظ شود.
وی افزود: کودکان باید با ذهنی خلاق، پرسشگر، ایده پرداز، کنجکاو، آینده نگر، مهربان و مسئولیت پذیر تربیت و بزرگ شوند و بدون شک کودکان پرسشگر در آینده به افرادی پاسخگو و حساس در برابر وظایف خود تبدیل می شوند.
بخشوده یادآور شد: باید نگاه متولیان امر کودک به بچه ها تغییر کند و کودکان در جامعه اسلامی علاوه بر انس گرفتن با مفاهیم و مبانی اعتقادی دارای روحیه ای شاد و سالم باشند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام تصریح کرد: وجود نابسامانی ها و ناهنجاری های اجتماعی موجود نشان دهنده این امر بوده که وظایف تربیتی، آموزشی، فرهنگی و ارتباط گیری با کودکان گذشته و جامعه سازان کنونی به خوبی صورت نگرفته و این خلاء ها باید اکنون در قبال کودکان نسل جدید پر شود.
بخشوده از همه دستگاه های متولی امر کودک و نوجوان خواست در هفته ملی کودک نگاه عمیق تری به مسائل کودک و نوجوان نسل جدید داشته باشند چرا که این بچه ها در معرض انواع آسیب های اجتماعی، فرهنگی و رسانه ای قرار دارند.
وی با بیان اینکه امسال برنامه های هفته ملی کودک در ماه محرم قرار دارد، تاکید کرد: باید برنامه های این هفته متناسب با تکریم ماه محرم و حفظ شعائر عاشورایی و آشنایی بچه ها با اهداف قیام عاشورا باشد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام هم در این نشست گفت: باید فاصله های ارتباطی کودک و والدین پر شود و خلاقیت پروری کودکان باید از اولویت های والدین و مربیان مراکز آموزشی باشد.
مریم شادی وند افزود: شرایط زندگی امروزی به گونه ای شده که بین فرزندان و خانواده ها شکاف نسلی ایجاد شده که بخشی از این فاصله ها را می توان در تغییر سبک وضعیت زندگی دانست.
وی یادآور شد: بچه ها باید مهارت های ۱۰ گانه جهانی از جمله مهارت های نه گفتن، کنترل خشم و ترس را فرا بگیرند و نیز از همین طفولیت به اهمیت محیط زیست و طبیعت آشنا و واقف باشند.
شادی وند فراگیری آموزش های هنری، فرهنگی، گرایش به کتابخوانی را از نیازهای یک کودک دانست و افزود: رابطه بین اولیا و فرزندان تقویت شود.
در این نشست اعضای ستاد هفته ملی کودک به بیان دیدگاه هاف نظرات، پیشنهادات های خود پرداختند.
۱۴ تا ۲۰ مهرماه به نام هفته ملی کودک نامگذاری شده و ۱۶ مهرماه روزجهانی کودک است.
آینده را باید ساخت شعار این هفته است.
۷۱۷۲/۶۰۳۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان


ستاد هماهنگی


هفته ملی کودک

نظرات بسته شده است.