از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 67872

124 بازدید

به نوشته پایگاه خبر الخلیج آنلاین، وی تصریح کرد که برخی از کشورهای عربی و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان این هستند که اسرائیل بار دیگر به نوار غزه حمله کند و یا حماس را وادار کنند که موضوع تبادل اسرا میان اسرائیل و فلسطین را بپذیرد.الزهار جزئیات این طرح عربی را آشکار […]

به نوشته پایگاه خبر الخلیج آنلاین، وی تصریح کرد که برخی از کشورهای عربی و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان این هستند که اسرائیل بار دیگر به نوار غزه حمله کند و یا حماس را وادار کنند که موضوع تبادل اسرا میان اسرائیل و فلسطین را بپذیرد.
الزهار جزئیات این طرح عربی را آشکار نکرد اما تاکید کرد که برخی اقدامات عباس مانند توقف انتقال وجه به بانک های غزه و قطع حقوق اعضای جنبش فتح و کارکنان تشکیلات خودگردان با این هدف صورت می گیرد که ساکنان غزه علیه حماس حساس شده و اعتراض کنند و در غیر این صورت تشکیلات خودگردان و برخی کشورهای عربی تلاش دارند تا اسرائیل را به حمله به غزه تحریک کنند.
این عضو ارشد حماس درباره دیدار هیاتی از این جنبش از قاهره در روز شنبه نیز گفت که این سفر در راستای مذاکره با جنبش فتح صورت گرفت.
وی افزود که مذاکرات دو جنبش فتح و حماس در راستای آشتی ملی و اجرایی شدن توافقات سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ متمرکز است و سخنان محمود عباس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ایجاد فضای منفی دستیابی به توافق و آشتی ملی را تضعیف می کند.
عباس در سخنان خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تهدید نوار غزه که از سال ۲۰۰۶ در محاصره است، گفت که در آینده نزدیک فرصت مذاکرات آشتی ملی به پایان خواهد رسید.
تشکیلات خودگردان فلسطین برای تحت فشار قرار دادن حماس در غزه ۵۰ درصد از حقوق کارمندان غزه را قطع و برق رسانی و ارسال کمک های پزشکی را به این منطقه کاهش داده است .
این تشکیلات علاوه بر این با برخی اقدامات موجب شده است تا هزاران نفر به صورت اجباری بازنشسته شده و پرداخت حقوق آنان و افراد شاغل ماه ها به تاخیر افتاده است و اکنون مجموع این اقدامات به یک بحران در نوار غزه تبدیل شده است.
خاورم**۹۳۶۶*۱۴۳۶*

انتهای پیام /*


سیاسی


حماس


نوار غزه


رژیم صهیونیستی

نظرات بسته شده است.