از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 67740

127 بازدید

به گزارش خطرنگار، مشیرالحق عابدی شنبه شب در بیستمین نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد گفت: تاکنون مرحله دوم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به هیچ استانی ابلاغ نشده است.وی بیان کرد: با توجه به این که دغدغه اصلی اعضای کارگروه […]

به گزارش خطرنگار، مشیرالحق عابدی شنبه شب در بیستمین نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد گفت: تاکنون مرحله دوم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به هیچ استانی ابلاغ نشده است.
وی بیان کرد: با توجه به این که دغدغه اصلی اعضای کارگروه مذکور جذب باقیمانده تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در اسرع وقت بود مکاتبه ای توسط استاندار به حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور ارسال شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای جذب تسهیلات مرحله دوم تسهیلات باید پیگیری های لازم را داشته باشد.
وی از تشکیل کمیته نظارت استانی و شهرستانی برای ایجاد پرونده های اشتغال خبر داد و افزود: در این کمیته اقداماتی از جمله تخلفات شناسایی شده، نظارت، تعداد بازدیدها و تعداد و اهم تخلفات صورت گرفته قید شده است.
عابدی اظهار داشت: کمیته نظارت شهرستانی ۱۴ شهریورماه گذشته با همکاری فرمانداران تشکیل شد که ۱۰ روز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلوتر حرکت کردیم.
وی یادآور شد: آنچه از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده نظارت ها در خراسان جنوبی منظم، سرفصل دار، با مشخصات مجری، طرح، نقشه دریافت، موانع، مشکلات، توضیحات و سایر بوده است.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیرکل تعاون و کار استان مکاتبه ای به شهرستان ها در راستای اجرای بند چهار دستورالعمل طرح توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی مبنی بر توزیع بخشی از اعتبارات مبنی بر تعیین سهم برای رسته دام انجام دادند.
وی ادامه داد: مقرر شد اداره تعاون این موضوع را با توجه به درخواست های بالایی که اعلام شده مدیریت کند همچنین استاندار خراسان جنوبی در ارتباط با ابلاغ آیین نامه اجرایی بند «الف تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه ۹۷» مکاتبه کردند.
عابدی گفت: در بند یک آیین نامه موضوع ماده پنج اعلام شده دستگاه های اجرایی موظفند رسته فعالیت های منتخب حوزه خود را طی ۲۰ روز شناسایی و برنامه ایجاد و تثبیت اشتغال را تهیه کنند و حداکثر یک هفته به اداره کل تعاون استان یا دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری ارسال کنند.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام /*


اقتصاد


اشتغال


تسهیلات


خراسان جنوبی

نظرات بسته شده است.