از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 67366

97 بازدید

به گزارش خطرنگار، زنده یاد علوی مقدم دارای مدرک دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی با گرایش بلاغت و نقد ادبی و عربی از دانشگاه تهران بود که در بیش از ۵۰ کنگره و همایش علمی داخلی و خارجی شرکت داشت.وی بارها به عنوان چهره ماندگار رشته ادبیات فارسی کشور برگزیده شده و استاد راهنمای […]

به گزارش خطرنگار، زنده یاد علوی مقدم دارای مدرک دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی با گرایش بلاغت و نقد ادبی و عربی از دانشگاه تهران بود که در بیش از ۵۰ کنگره و همایش علمی داخلی و خارجی شرکت داشت.
وی بارها به عنوان چهره ماندگار رشته ادبیات فارسی کشور برگزیده شده و استاد راهنمای بیش از ۶۰ رساله دکتری و کارشناسی ارشد بوده است.
آثار ارزشمند بسیار در زمینه علوم قرآن و بلاغت، ادبیات فارسی و اخلاق از این استاد به چاپ رسیده است.
این شخصیت برجسته بیش از ۴۰ سخنرانی در محافل علمی و ادبی ارائه کرده و عضویت هیات علمی و تدریس در دانشگاه فردوسی مشهد را بر عهده داشت.
فرزند مرحوم علوی مقدم به خبرنگار خطرنگار، گفت: پدرم از ۲۰ روز گذشته به علت بیماری عفونت ریوی در بیمارستان واسعی سبزوار بستری شده بود که امروز در ۸۶سالگی دارفانی را وداع گفت.
مهیار علوی مقدم افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر دکتر سید محمد علوی مقدم روز شنبه در زادگاهش شهر سبزوار برگزار می شود.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
۷۴۹۵/ ۶۰۵۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


دکتر علوی مقدم


چهره ماندگار


سبزوار

نظرات بسته شده است.