از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 67255

101 بازدید

به گزارش پنجشنبه شب خطرنگار، لاستمپا امروز در گزارشی با عنوان ‘روحانی در سازمان ملل: آمریکای ترامپ در انزوا مانده است’ افزود: در سازمان ملل دیواری از همبستگی با ایران در برابر حملات ترامپ کشیده شد که ترامپ را واداشت در جلسه روز گذشته به اروپا اخطار بدهد که در صورت کار با ایران، متحمل […]

به گزارش پنجشنبه شب خطرنگار، لاستمپا امروز در گزارشی با عنوان ‘روحانی در سازمان ملل: آمریکای ترامپ در انزوا مانده است’ افزود: در سازمان ملل دیواری از همبستگی با ایران در برابر حملات ترامپ کشیده شد که ترامپ را واداشت در جلسه روز گذشته به اروپا اخطار بدهد که در صورت کار با ایران، متحمل پیامدهای آن خواهد شد. اما رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به ترامپ اظهار داشت که موضوع ایران با سیاست انزوا و تحریم برطرف نخواهد شد.
روزنامه ایتالیایی ادامه داد: حسن روحانی در پاسخ به پرسش های لاستمپا در جریان نشست مطبوعاتی روز گذشته در مورد دیدارش با نخست وزیر ایتالیا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: نخست وزیر ایتالیا حمایت کامل خود را از تهران و از ادامه برجام اعلام کرد. در دیدار با نخست وزیر ایتالیا در مورد روابط دو جانبه‌ و غیره گفت و گو کردیم. ایتالیا در اتحادیه اروپا نخستین شریک تجاری ما است و سیاست رم همواره حسن روابط دوجانبه را در مد نظر داشته است.
لاستمپا با تاکید بر اینکه دیدار روز گذشته میان روحانی و نخست وزیر ایتالیا حاوی نکات جالب و همگرایی بین طرفین بوده است، به نقل از رئیس جمهوری ایران افزود: ما در مورد برجام صحبت کردیم و نخست وزیر ایتالیا حمایت خود و حمایت رم را مثل بسیاری از دیگر کشورها از توافق هسته ای اعلام کرد. ما در این دیدار در مورد چگونگی ادامه همکاری ها و همچنین در مورد مسائل منطقه ای با یکدیگر صحبت کردیم. باید بگویم که تفاوت خاصی در نظرات ایشان با دیگر سران اروپایی که با آنها ملاقات کردم ندیدم.
رئیس جمهوری ایران حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و افزود: امروز در جلسه شورای امنیت مشخص بود که آمریکا منزوی است. تمامی کشورها به صورت مستقیم و غیرمستقیم از برجام حمایت کردند و گفتند که خروج واشنگتن از توافق هسته ای اقدام نادرستی بوده است.
روزنامه ایتالیایی نوشت که به عقیده رئیس جمهوری ایران شناسایی اهمیت برجام برای امنیت جهان و امیدواری کشورهای جهان برای باقی ماندن تهران در این توافق را می توان به عنوان دو موضوع مهم این اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به شمار آورد.
روحانی در پاسخ به پرسشی در مورد لحن ترامپ در مورد ایران ، با لبخند گفت : چه توقعی دارید، ایشان سیاستمدار نیست و سابقه سیاسی ندارد… اما آمریکا روزی برخواهد گشت.
روزنامه ‘ایل سوله’ نیز با عنوان ‘کونته خطاب به ایران: ایتالیا می خواهد برجام حفظ شود’ نوشت : جوزپه کونته روز گذشته در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با روحانی دیدار کرد. تحریم های اقتصادی جدید آمریکا علیه ایران در دو زمینه نفتی و بانکی در ماه نوامبر آینده(آبان) اجرایی خواهد شد. اما ایران برای بسیاری از شرکت های ایتالیا یک بازار بسیار مهم به شمار می رود. در روزهای گذشته و در کنار کارهای اجلاس عمومی، دیدارهای دوجانبه و تماس های بسیار زیادی برای یافتن راهکارهای ممکن برای دور زدن تحریم ها و اجتناب از پیامدهای اقتصادی آنها صورت گرفته است.
در دیدار کونته و روحانی، ایتالیا ضمن تاکید بر مناسبات عالی اقتصادی خود با ایران، حمایت خود را از برجام اعلام کرد و بر لزوم ادامه مسیر گفت و گو تاکید ورزید. موضع ایتالیا دراین باره همسو با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپایی است.
شبد**اروپام**۴۶۱ **۱۰۱۰

انتهای پیام /*


سیاسی


کونته


روحانی


ایتالیا

نظرات بسته شده است.