از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 66214

61 بازدید

به گزارش خطرنگار، اشرف بروجردی روز یکشنبه در مراسم شروع سال تحصیلی جدید در مجتمع تطبیق و بین الملل تهران اظهار داشت: امروز در عین مواجهه با موانع، در حال تلاش برای پ‍یشرفت و توسعه کشوریم و می توان گفت که در شرایط سختی قرار داریم، پس می طلبد به دلیل تعلق خاطر همه ما […]

به گزارش خطرنگار، اشرف بروجردی روز یکشنبه در مراسم شروع سال تحصیلی جدید در مجتمع تطبیق و بین الملل تهران اظهار داشت: امروز در عین مواجهه با موانع، در حال تلاش برای پ‍یشرفت و توسعه کشوریم و می توان گفت که در شرایط سختی قرار داریم، پس می طلبد به دلیل تعلق خاطر همه ما به این سرزمین کوشش بیشتری داشته باشیم تا با افزایش دانش و اندیشه، راه را برای آیندگان باز کنیم.
وی گفت: اینکه برخی دانش آموزان از خارج کشور در مدرسه تطبیق و بین الملل تهران حضور دارند به این معناست که می شود همه ملتها و انسانها در کنار هم و با هم تلاش و گفت‌وگو کنند تا فرهنگ یکدیگر را دریابند.
بروجردی افزود: این تجربه زیستی ارزشمندی است که به ما آموزش می دهد که اگر چه ممکن است به سرزمین دیگری تعلق داشته باشیم اما تعامل و راهی که در کنار یکدیگر طی می شود می تواند نمونه کاملی از رشد و شکوفایی، همفکری و همدلی باشد تا به دنیا اثبات کند که نه مرز جغرافیایی و نه ملیت های متفاوت مانع از این نیست که انسانها همدیگر را دوست داشته باشند و انسانیت را محترم شمارند.
وی ادامه داد: این فرصت ها زمینه ای است که با هم فکر کنیم تا نقطه هدفمان را رشد و شکوفایی انسان و انسانیت قرار دهیم تا همه ما با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنیم.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با تاکید بر لزوم وجود تعلق خاطر سرزمینی در انسانها گفت: اگرچه مرزهای جغرافیایی را بشر ایجاد کرده است اما سرزمینی که انسان در آن متولد شده و ما را به نام آن می شناسند می تواند گامی در جهت فراموش نکردن تعلق خاطر ما باشد.
او افزود: کسانی که در ایران زندگی می کنند ولی ایرانی نیستند می توانند بهترین منتقل کننده فرهنگ و میراث فرهنگی جامعه ما که به عنوان سرمایه برای این کشور مطرح است، به کشورهای خودشان باشند.
بروجردی گفت: کسانی هم که به این سرزمین تعلق دارند باید با کمک یکدیگر برای ایران بهتر، سربلندتر و شکوفاتر تلاش کنند؛ چرا که تعلق خاطر سرزمینی نکته ای است که نباید فراموش شود.
او در ادامه خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان که امروز مسیر شکوفایی را طی می کنید سرمایه های این مملکت محسوب می شوید و این شما هستید که با کشف دروازه های جدید علم می توانید به مردم خود کمک کنید و این راهی است که همه ما باید در راه اجرای هر چه بهتر آن قدم برداریم.
بروجردی در پایان تصریح کرد: سرزمین ایران متعلق به همه کسانی است که به ایران می اندیشند و برای اعتلای نام ایران تلاش می کنند، از دانش آموزان خارجی می خواهم تا فرهنگ و دانش این کشور را یاد بگیرند و انتقال دهنده آن باشند.
فراهنگ**۳۰۰۹** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتابخانه ملی


بروجردی


سال تحصیلی

نظرات بسته شده است.