از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 65348

88 بازدید

به گزارش خطرنگار، دکتر سید اسماعیل قافله باشی عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در این محفل ادبی گفت: در حوزه شعر و ادبیات عاشورایی آثار ارزشمندی از گذشته تاکنون توسط شعرای فارسی زبان خلق شده اند که می توانند توسط اساتید این حوزه مورد تعمیق و بررسی بیشتر قرار بگیرند.وی اظهار […]

به گزارش خطرنگار، دکتر سید اسماعیل قافله باشی عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در این محفل ادبی گفت: در حوزه شعر و ادبیات عاشورایی آثار ارزشمندی از گذشته تاکنون توسط شعرای فارسی زبان خلق شده اند که می توانند توسط اساتید این حوزه مورد تعمیق و بررسی بیشتر قرار بگیرند.
وی اظهار داشت: شعر و ادبیات عاشورایی با زبان هنر به شکلی هنرمندانه و ظریف به تبیین زوایای مختلف قیام حضرت اباعبدالله الحسین می پردازند و این واقعه را به ما هرچه بهتر معرفی می کنند.
دکتر حمید عابدی ها عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور قزوین نیز در این محفل ادبی به آسیب شناسی اشعار مذهبی پرداخت و گفت: رواج خرافات و انحرافات باعث پوشیده شدن اهداف قیام عاشورا می شود و اذهان را از فلسفه اصلی این حرکت بزرگ و تاریخی دور می کند.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: برخی اشعار و آثار ادبی و هنری لطمه زیادی به فرهنگ عاشورایی در آینده می زند چون شعرها و سبک های موسیقی انتخاب شده برای آنها در شان نهضت و قیام امام حسین (ع) نیست.
وی اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان پیرو امام حسین (ع) زنده نگه داشتن افکار و حماسه حسینی است و نباید در این خصوص تنها به شکل احساسی و هیجانی برخورد کنیم بلکه باید آثار ما به گونه ای باشد که منجر به ایجاد حس بیداری در افراد شود.
در این نشست برخی اشعار و آثار ادبی با موضوع قیام عاشورا مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
۹۹۰۵*۳۰۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


شعر و ادبیات آیینی


حافظ پژوهی


قزوین

نظرات بسته شده است.