از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 65278

159 بازدید

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از چند طرح بهداشتی و درمانی در یزد به خبرنگار خطرنگار، افزود: پیشگیری باید جایگزین نظام درمان محور شود.وی اظهار داشت: اگر در زمینه درمان هزینه کنیم اما پیشگیری نشود در عرصه نظام سلامت موفق نخواهیم بود.دکتر قاضی زاده هاشمی نقش سازمان […]

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از چند طرح بهداشتی و درمانی در یزد به خبرنگار خطرنگار، افزود: پیشگیری باید جایگزین نظام درمان محور شود.
وی اظهار داشت: اگر در زمینه درمان هزینه کنیم اما پیشگیری نشود در عرصه نظام سلامت موفق نخواهیم بود.
دکتر قاضی زاده هاشمی نقش سازمان هایی چون آموزش و پرورش، شورای شهر، شهرداری و مراکز بهداشتی را در این امر مهم دانست و گفت: مساله پیشگیری ، موضوعی بسیار مهمی در حوزه سلامت است.
وی در ادامه خود مراقبتی در پیشگیری از بسیاری بیماری ها را مهم خواند و افزود: خدمات سلامت ارائه شده در چهار دهه گذشته به ویژه پنج ساله اخیر در کشور پیشرفت بسیار خوبی داشت.
وی قدردانی از فعالیت های بهداشتی و درمانی در یزد ، ادامه داد: این استان پذیرای تعدادی از بیماران استان های جنوبی کشور است که این منطقه می تواند قطب پزشکی نیز تبدیل شود.
وزیر بهداشت دوشنبه شب برای افتتاح ۴۲ طرح بهداشتی و درمانی که با صرف ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه در استان ساخته شد، به یزد سفر کرد.
نخستین سلامتکده تخصصی طب سنتی ایرانی در شهرستان یزد، بیمارستان فوق تخصصی خون و آنکولوژی ،بخش جدید عفونی و مرحله اول و دوم اورژانس بیمارستان شهید صدوقی و پد اورژانس هوایی این واحد بهداشتی و درمانی امروز در یزد با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.
۴۱ بیمارستان دولتی در یزد زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و در مجموع ۱۳۲ مرکز بهداشتی، درمانی شهری در استان فعالیت دارد.
مجموع واحدها بهداشتی و درمانی استان یزد ۳۴۹ واحد است که شامل ۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۴۹ مرکز خدمات جامع سلامت شهری ، ۹۳ پایگاه سلامت و ۱۷۱ خانه بهداشت می باشد.
۲۰۸۸/ ۲۰۴۷/

انتهای پیام /*


اجتماعی


وزیر بهداشت


پیشگیری


یزد

نظرات بسته شده است.