از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 65135

76 بازدید

عبدالرضا راشد وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول در مصاحبه با خبرنگار خطرنگار، اعلام کرد: کتاب ‘قیام مهدی منتظر ما’ توسط متین آتام در ۲۲۷ صفحه ترجمه و منتشر شده است.وی افزود: نویسنده در بخش هایی از این کتاب ضمن معرفی امام مهدی(عج)، راهبردهای دولت زمینه ساز، آینده نگاری راهبردی در دکترین مهدویت، […]

عبدالرضا راشد وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول در مصاحبه با خبرنگار خطرنگار، اعلام کرد: کتاب ‘قیام مهدی منتظر ما’ توسط متین آتام در ۲۲۷ صفحه ترجمه و منتشر شده است.
وی افزود: نویسنده در بخش هایی از این کتاب ضمن معرفی امام مهدی(عج)، راهبردهای دولت زمینه ساز، آینده نگاری راهبردی در دکترین مهدویت، انتظار امام زمان(عج)، مبلغ پروری و مجاهد سازی، را به طور مبسوط تشریح کرده است.
وابسته فرهنگی ایران در استانبول بیان کرد: مولف در این اثر مهم، استراتژی انتظار، نقش مبلغان در راهبرد منجی باوری ادیان، اصالت روایت در مکتب امام عصر(عج) و قدرت در مبارزه انقلابی نجات بخش و نیز انتظار از نگاه امام راحل(ره) و در کلام مقام معظم رهبری را در اختیار خوانندگان قرار داده است.
راشد همچنین از آغاز اقدامات برای انتشار کتاب ‘دانشنامه معاصر قرآن کریم’ به زبان ترکی استانبولی خبر داد و گفت: حجت الاسلام سیدسلمان صفوی ویراستار علمی دانشنامه معاصر قرآن کریم و وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دراستانبول و به همت موسسه انتشاراتی کوثراین دانشنامه را به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر می کنند.
وی اضافه کرد: دانشنامه معاصر قرآن کریم یک منبع معتبر قرآن شناسی برای هر خانواده مسلمان است که به تبیین ابعاد معنوی، اخلاقی، اجتماعی، هنری، سیاسی و اقتصادی تعالیم قرآن حکیم می پردازد.
به گفته وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول، این دانشنامه کوششی علمی جهت معرفی فرهنگ معاصر قرآن کریم به انسان معاصراست تا به سرعت با تکیه بر یک منبع معتبر و علمی، بتواند حقیقت این کتاب آسمانی را درک کند.
وی اظهار کرد: این کتاب به صورت تحقیق میان رشته ای تالیف شده و حاصل تفکر و تخصص جمعی از نویسندگان حوزوی و دانشگاهی است که مخاطبان را از مراجعه به منابع مختلف بی نیاز می کند و با زبانی ساده و روان، به اختصار، مستند و دقیق به پرسش های آنها پاسخ گفته، مخاطبان را در جریان اساسی ترین مطالب مرتبط با قرآن و نکات اساسی پژوهش های متفکران در این زمینه قرار می دهد.
راشد همچنین گفت: در دانشنامه معاصر قرآن کریم، نکات اساسی ۱۱۴ سوره قرآن، آیات نامدار و قواعد فقهی، کلامی، فلسفی، عرفانی و اخلاقی با تکیه بر معتبرترین منابع تفسیری تبیین شده و نسبت قرآن با قله های ادب فارسی از جمله حکیم فردوسی، نظامی، غزالی، سنایی، عطار، ناصر خسرو، مولوی، سعدی، حافظ، عراقی، اقبال لاهوری و شهریار معرفی شده است.
شبک**خاورم/۱۹۰۵**۱۷۰۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتاب دینی


قیام مهدی عج


استانبول

نظرات بسته شده است.