از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 64901

234 بازدید

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، این شبکه جاسوسی در انتقال اطلاعات مرتبط با گروه ها و جمعیت ها، منازل و مراکز خدمات‌رسانی و موسسات دولتی و در راس آنها دفتر ریاست جمهوری، ساختمان وزارت کشور، نیروهای نجات و شرکت نفت یمن به دولت ابوظبی دست داشته است.این بیانیه بدون ذکر جزئیات اعلام کرد: مرکز […]

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، این شبکه جاسوسی در انتقال اطلاعات مرتبط با گروه ها و جمعیت ها، منازل و مراکز خدمات‌رسانی و موسسات دولتی و در راس آنها دفتر ریاست جمهوری، ساختمان وزارت کشور، نیروهای نجات و شرکت نفت یمن به دولت ابوظبی دست داشته است.
این بیانیه بدون ذکر جزئیات اعلام کرد: مرکز اطلاع رسانی امنیتی در روزهای آینده، گزارش تصویری از اعترافات اعضای این شبکه که بازداشت شده اند، منتشر خواهد کرد.
وزارت کشور یمن به شمار اعضای این شبکه، چگونگی متلاشی شدن و تابعیت بازداشت شدگان اشاره ای نکرده است.
خبر متلاشی شدن یک شبکه جاسوسی اماراتی پس از آن صورت می گیرد که یک مقام بلندپایه آمریکایی به صراحت اعلام کرد، ابوظبی نقش مخربی در یمن بازی می کند و این موضوع برای افکار عمومی جهان کاملا روشن است.
در همین راستا، یک گروه جدید یمنی به نام ‘شورای انتقالی جنوب یمن’ ماه مه ۲۰۱۷ (اردیبهشت/ خرداد ۹۶) با حمایت ابوظبی اعلام موجودیت کرد.
گروهی که از اهداف اصلی آن، طرح جدایی جنوب یمن از شمال این کشور است و با اهداف کلان عربستان کاملا مغایرت دارد.
امارات ۱۵ اردیبهشت ۹۷ نیز جزیره راهبردی ‘سقطری’ در جنوب شبه جزیره عربستان را اشغال کرد و تنش میان ابوظبی و دولت منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن یعنی متحد سعودی ها را شدت بخشید.
باگذشت بیش از سه سال از جنگ فرسایشی یمن، عربستان که تا پیش از این به امارات به چشم متحد نگاه می کرد، اکنون ابوظبی به رقیب جدی سعودی به ویژه در مناطق جنوبی یمن تبدیل شده است.
شبس**۹۳۶۳*۱۶۱۳*

انتهای پیام /*


سیاسی


یمن


شبکه جاسوسی


امارات

نظرات بسته شده است.