از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 64811

108 بازدید

محمد خالدی سردشتی روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خطرنگار، افزود : در کمیسیون انرژی مجلس مباحثی که پیرامون حامل های انرژی مطرح می شود، درباره افزایش قیمت بنزین بحث نشده است.به گفته وی، در شرایط کنونی نه کمیسیون انرژی و نه مجلس شورای اسلامی ، اجازه افزایش قیمت بنزین را نمی دهند و […]

محمد خالدی سردشتی روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خطرنگار، افزود : در کمیسیون انرژی مجلس مباحثی که پیرامون حامل های انرژی مطرح می شود، درباره افزایش قیمت بنزین بحث نشده است.
به گفته وی، در شرایط کنونی نه کمیسیون انرژی و نه مجلس شورای اسلامی ، اجازه افزایش قیمت بنزین را نمی دهند و دولت نیز برنامه ای در این زمینه ندارد.
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص رفتن شرکت بین المللی توتال از ایران پس از عقد قرارداد نیز افزود: در برخی از حوزه های صنعت نفت که نیازمند تخصص بالاست، حضور شرکت توتال در ایران یک ظرفیت بود.
به گفته وی، برخی از طرحهای صنعت نفت نیازمند صنعت به روز و نوین است که حتی در اختیار شرکت های بین المللی نیست.
خالدی سردشتی، با اشاره به توانمندی برخی از شرکت های داخلی در بخش صنعت نفت اظهار داشت: برای اجرای برخی از طرحهای حوزه نفتی توان داخلی شرکت های ایرانی بالاست و کفایت می کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص برداشت مشترک از میادین نفت و گاز ایران با کشورهای همسایه نیز گفت: برداشت ایران از میادین مشترک نفتی جنوب و حتی مانند عراق نسبت به این کشورها کمتر است.
خالدی سردشتی افزود: به نظر می رسد میزان برداشت عراق از میادین نفتی مشترک با ایران ۶۰۰ هزار بشکه است، ولی میزان برداشت ایران رقم چشمگیری نیست.
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از اهداف حضور شرکت توتال در ایران کاهش اختلاف در میزان برداشت از میادین گازی و نفتی مشترک با همسایگان بود.
وی تصریح کرد: امید است شرکت بین المللی توتال دوباره به طرحهای نفتی ایران بازگردد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح مجدد به کارگیری کارت سوخت در جایگاه های سوختگیری نیز گفت: اگر شرایط به گونه ای برسد دوباره از کارت سوخت استفاده می شود.
خالدی سردشتی اعلام کرد: در زمینه استفاده مجدد از کارت سوخت کمیسیون انرژی با آن موافقت خواهد کرد.
به گزارش خطرنگار، کارشناسان حوزه نفت و گاز معتقدند قیمت حامل های نفتی در ایران نسبت به کشورهای همسایه پایین تر است به همین دلیل گاهی افراد سودجو به دنبال قاچاق بنزین هستند که جلو آنها گرفته می شود و با آنها برخورد قانونی می شود.
قمیت هر لیتر بنزین در جایگاه های سوخت گیری در ایران هم اکنون ۱۰ هزار ریال معادل یکهزار تومان است.
۲۰۹۷/۶۰۲۱

انتهای پیام /*


اقتصاد


انژری


بنرین


مجلس

نظرات بسته شده است.