از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 64732

124 بازدید

به گزارش خطرنگار، حمید دهباشی شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی اظهار داشت: جمع کل پرداختی بانک های استان در سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که بالغ بر ۲ هزار و ۳۶۱ میلیارد تومان این رقم از محل منابع داخلی برای ۱۰۳ […]

به گزارش خطرنگار، حمید دهباشی شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی اظهار داشت: جمع کل پرداختی بانک های استان در سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که بالغ بر ۲ هزار و ۳۶۱ میلیارد تومان این رقم از محل منابع داخلی برای ۱۰۳ هزار ۶۸۰ پرونده و بیش از ۳۴۳ میلیارد تومان از محل تسهیلات تکلیفی برای ۲۹ هزار و ۱۱۹ پرونده پرداخت شد.
وی گفت: بانک کشاورزی با ۵۸۱ میلیارد تومان تسهیلات بالاترین رقم پرداختی را داشته است.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی با بیان اینکه بانک ملی با ۴۳۶ میلیارد تومان رتبه دوم پرداختی را دارد افزود: صادرات، مسکن، ملت و تجارت در ردیف های بعدی قرار دارند.
وی در خصوص میزان تسهیلات بانک های استان به تفکیک منابع داخلی و تکلیفی در سال ۹۶ اظهار داشت: بانک ملی از محل منابع داخلی ۳۸۰ میلیارد تومان و تکلیفی ۵۵ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات داشته است.
دهباشی افزود: بانک سپه از منابع داخلی ۱۰۲ میلیارد تومان و از محل منابع تبصره ای ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی از محل منابع داخلی و تکلیفی به ترتیب ۴۵۳ میلیارد تومان و ۱۲۸ میلیارد تومان بوده گفت: بانک مسکن نیز سال گذشته از محل منابع داخلی ۶۹ میلیارد تومان و تکلیفی ۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخته است.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی در خصوص عملکرد بانک صادرات نیز اظهار داشت: ۲۷۴ میلیارد تومان این بانک از محل اعتبارات داخلی و ۲۹٫۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ای بوده است.
وی افزود: بانک ملت نیز بالغ بر ۱۹۴ میلیارد تومان از محل منابع داخلی پرداخت کرده و ۷٫۵ میلیارد تومان نیز تسهیلات تکلیفی داشته است.
دهباشی بیان کرد: تسهیلات منابع داخلی بانک تجارت ۳۷ میلیارد تومان و تبصره ای ۲۰ میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه بانک رفاه ۲۰۰ میلیارد تومان منابع داخلی و ۴۷ میلیارد تومان تبصره ای پرداخت کرده است گفت: بانک توسعه تعاون ۶۰ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان منابع داخلی و ۱۰ میلیارد تومان تبصره ای داشته و بانک توسعه صادرات ۳۹ میلیارد تومان منابع پرداخت کرده و تکلیفی رقمی نداشته است.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی ادامه داد: بانک صنعت و معدن ۱۶ میلیاد تومان منابع داخلی و ۱۵۰ میلیون تومان تکلیفی پرداخت کرد.
وی تصریح کرد: پست بانک ۴۰ میلیارد تومان منابع داخلی و ۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تبصره ای، قوامین ۴۶ میلیارد تومان منابع داخلی و تکلیفی نداشته، قرض الحسنه مهر ۱۰۵ میلیارد تومان منابع داخلی ،۷ میلیارد تومان تبصره ای ، مهر اقتصاد ۱۷۹ میلیارد تومان منابع ، چهار میلیارد تومان تبصره ای ، ایران زمین ۴۱ میلیارد تومان منابع ، انصار ۱۰۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان منابع و ۳ میلیارد تومان تبصره ای و صندوق کارآفرینی امید ۱۶ میلیارد تومان از منابع پرداخت کرده است.
دهباشی با اشاره به پرداخت تسهیلات به تفکیک بخش های مختلف نیز اظهار داشت: برای ۶هزار و ۹۲۹ پرونده بخش بازرگانی بالغ بر ۱۷۴ میلیارد تومان ، ۵ هزار و ۹۶۰ پرونده بخش صنعت و معدن بالغ بر ۳۷۱ میلیارد تومان ، ۳۲ هزار و ۲۳۹ پرونده بخش کشاورزی ۵۷۶ میلیارد تومان ، ۶هزار و ۵۳۴ پرونده بخش مسکن بالغ بر ۱۷۴ میلیارد تومان، ۶۲ هزار و ۸۷ پرونده بخش خدمات بالغ بر هزار و ۷۳ میلیارد تومان تسهیلات دریافت شده است.

** سرایان و سربیشه کمترین سهم پرداختی از تسهیلات
مدیر امور شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی نیز گفت: ۲۶ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان سهمیه ابلاغی این بانک بوده و ۷۶۲ طرح به میزان ۷۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معرفی شده که تاکنون ۳۰۲ طرح به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۶۹۰میلیون تومان مصوب و انعقاد قرار داد داریم که ۷۸ درصد اعتبار را شامل می شود.
محمد زنگنه اظهار داشت: ۲۵۲ طرح معادل ۵۵ درصد طرح های استان با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان پرداخت قطعی شده است.
وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۹۸۴ نفر از طریق طرح های روستایی و عشایری افزود: بیرجند رتبه نخست، خوسف دوم و قاین رتبه سوم پرداخت را دارد.
مدیر امور شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی با بیان اینکه سرایان و سربیشه کمترین پرداخت تسهیلات را داشته است افزود: ۷۲ درصد اعتبارات در بخش کشاورزی پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: ۱۳ درصد اعتبارات به بخش صنعت، ۶ درصد بخش فناوری و ۱۰ درصد به میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص یافت.
زنگنه با اشاره به روند صعودی پرداخت ها در یک ماه گذشته گفت: با اولین ابلاغ در اردیبهشت ماه، ۹۰ میلیون تومان، خرداد ۳۰۰ میلیون تومان، ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در مرداد و ۵ میلیارد تومان در ۲۴ روز گذشته از شهریور ماه پرداخت شده است.
وی افزود: چند طرح بالای ۵۰۰ میلیون تومان معرفی شده که ۳ طرح مصوب و در صورت تصویب بقیه طرح ها، کل مبلغ ابلاغی را انعقاد قرار خواهیم داشت.
مدیر امور شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی بیان کرد: هفته گذشته جلسه ای در مرکز داشتیم و تصمیم بر آن شد که برای ۵ طرح مشارکتی مرحله بهره برداری در استان تنفس و تسهیلات متمم اعطا شود.
مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی نیز با اشاره به افزایش سهم این بانک از اعتبارات ابلاغی مرحله اول تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری گفت: این سهم از ۱۷ به ۲۴ درصد افزایش یافته که امیدواریم از سرجمع سایر استان ها که در جذب منابع مشکل داشته اند بتوانیم جذب کنیم.
رضا ملایی با بیان اینکه میزان طرح های مصوب این بانک همپای پرداخت ها پیش می رود افزود: به دنبال ۱۰ میلیارد تومان منابع هستیم که امیدواریم زودتر آزاد شود.
وی اعتبار ابلاغی به بانک توسعه تعاون را ۲۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ۳۹ طرح به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان پرداخت شده و ۱۴ طرح به مبلغ ۲۱ میلیارد تومان در حال انعقاد قرارداد است.
۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

انتهای پیام /*


اقتصاد


تسهیلات


بانک ها


خراسان جنوبی

نظرات بسته شده است.