از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 64711

148 بازدید

به گزارش بامداد یکشنبه خطرنگار، مایک پمپئو که در دو روز گذشته بارها به انتقاد از دیدار «جان کری» وزیر خارجه دولت پیشین این کشور با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پرداخته، بار دیگر در پیامی توئیتری از وی انتقاد کرد.پمپئو نوشت: آنچه کری در ارتباط گرفتن با ایران،انجام داده ناشایست، بی سابقه و […]

به گزارش بامداد یکشنبه خطرنگار، مایک پمپئو که در دو روز گذشته بارها به انتقاد از دیدار «جان کری» وزیر خارجه دولت پیشین این کشور با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پرداخته، بار دیگر در پیامی توئیتری از وی انتقاد کرد.
پمپئو نوشت: آنچه کری در ارتباط گرفتن با ایران،انجام داده ناشایست، بی سابقه و برخلاف سیاست خارجی آمریکا است.
وی افزود: توافق (هسته ای با ایران) شکست خورد. رهایش کنید. برجام همه راه های ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای را مسدود نکرد؛ این برخلاف چیزی است که به مردم آمریکا وانمود می شد.
کری چهارشنبه گذشته در یک مصاحبه رادیویی مدعی شد که پس از خروجش از وزارت خارجه آمریکا،چندین بار با ظریف دیدار کرده و درباره راه های حفظ برجام با وی گفت و گو کرده است.
وی همچنین ادعا کرد: در این دیدارها تلاش کرده، بداند ایران برای تغییر پویش های منطقه مایل به انجام چه کارهایی است.
خبر دیدار کری با ظریف به شکل گسترده ای در رسانه های آمریکا انعکاس یافته و انتقاد شدید پمپئو و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در پی داشت.
ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: جان کری با ایران جلسات غیرقانونی داشته است که تنها می تواند کارهای بزرگی را به ضرر مردم آمریکا انجام دهد. او به آنها (ایرانی ها) گفت تا منتظر پایان دولت ترامپ باشند.
به گزارش خطرنگار، پیشتر نیز مطالبی پیرامون دیدار ظریف با کری در حاشیه کنفرانس های بین المللی منتشر شده بود که وزیر خارجه ایران دیدار با وی را در کنفرانس امنیتی مونیخ تایید کرد.
ظریف در این باره گفت: دیدار محرمانه نداریم. در حاشیه جلسات بین المللی با بسیاری از نخبگان که در افشای سیاست های دولت آمریکا تاثیرگذار هستند، گفت و گو داریم.
وی افزود: موضوع این جلسه بیشتر در مورد این بود که سیاست های رئیس جمهوری آمریکا در مورد برجام چیست و چگونه می شود در قبال این سیاست ها عکس العملی مناسب نشان داد تا ترامپ بیش از پیش در آمریکا و دنیا منزوی شود.
شبد**۹۴۱۶**۱۳۷۹

انتهای پیام /*


سیاسی


جان کری


محمد جواد ظریف


برجام ۹۷

نظرات بسته شده است.