از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63741

96 بازدید

به گزارش خبرنگار سینمایی خطرنگار، آیین اختتامیه بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران شامگاه شنبه با حضور اهالی سینما در تالار وحدت برگزار شد. در ابتدای مراسم نماهنگی درباره درگذشتگان یک سال پیش سینمای ایران پخش شد.در ادامه این ایین «علی نصیریان» رییس بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران، گفت: در دوران ما کار کردن خیلی سخت […]

به گزارش خبرنگار سینمایی خطرنگار، آیین اختتامیه بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران شامگاه شنبه با حضور اهالی سینما در تالار وحدت برگزار شد.
در ابتدای مراسم نماهنگی درباره درگذشتگان یک سال پیش سینمای ایران پخش شد.
در ادامه این ایین «علی نصیریان» رییس بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران، گفت: در دوران ما کار کردن خیلی سخت تر از الان بود و ما سختی های بسیاری کشیدیم ولی امروز سینما نسبت به دوره ما پیشرفت کرده و امیدوارم شما این سختی ها را نکشید.
وی با اشاره به اینکه یک روز به شهرداد روحانی گفتم این توسعه فرهنگی به دلیل ارتباطات اینترنتی است، افزود: این جشن ها برای هنر خوب است و امیدوارم موجب دوستی میان هنرمندان باشد چراکه هنر بنیادش بر مهر است.
نصیریان با اشاره به اینکه رقابت در همه دنیا وجود دارد و این رقابت سازنده است، گفت: آرایی که امروز به آن پی می برید سلیقه شخصی و با اعمال نفوذ نبوده است و تعداد زیادی از هنرمندان در این انتخاب سهیم بوده اند.
رییس بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران با تاکید بر اینکه ملت ما به موسیقی و نمایش نیاز دارد و در شرایط فعلی هنر می تواند نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا کند، گفت: هنرمندان بزرگی مانند کیمیایی و دیگر هنرمندان دهه ۴۰ قدم بزرگی در سینما برداشتند و ما برای این سینما حرمت قایل هستیم.
نصیریان با ابیان اینکه هنرمندان دهه ۴۰ باعث پیشرفت سینمای ایران بعد از انقلاب شدند، خاطرنشان کرد: ما هنرمندان باید با همدلی جور این هنر را بکشیم و نشان دهیم که می توانیم فیلم خوب و تئاتر خوب بسازیم و قصه خوب بنویسیم.
در ادامه مراسم منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما نیز گفت: راز ماندگاری سینمای ایران جز عشق، کوشش و خلاقیت نیست. هر کس سینمای ایران را به جز عشق و احترام به مردم ببیند حتما اشتباه می کند زیرا سینما تاریخ گذشته و آینده ما را به بهترین شکل روایت می کند.
وی با اشاره به اینکه ما نمی توانستیم این جشن یعنی مراسم اهدای جوایز را نداشته باشیم، افزود: ولی ناگزیر شدیم جشن کوچک تری در تالار وحدت بگیریم و جای ۵ هزار نفر اعضای خانه سینما خالی است.
مدیرعامل خانه سینما با تاکید بر اینکه ما در خانه سینما در عین آرامش برای پایداری سینمای ایران تلاش می کنیم، گفت: اگر جایی سخنی گفته می شود و ما جوابی نمی دهیم حمل بر بی احترامی ما ندانید بلکه سخن ها کوچک است و جای پاسخگویی نیست.
فراهنگ**۹۲۴۶*شبس*۱۶۱۳*

انتهای پیام /*


فرهنگی


سینما


جشن


نصیریان

نظرات بسته شده است.