از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63724

149 بازدید

به گزارش خطرنگار، شهردار شیراز در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: در این مجموعه چهار سالن سینما با ظرفیت بیش از ۸۰۰ نفر و همچنین یک سالن آمفی تئاتر با گنجایش ۷۰۰ نفر احداث می شود. حیدر اسکندرپور افزود: این مجموعه سینمایی که در کشور کم نظیر است در منطقه کم برخوردار شیراز و […]

به گزارش خطرنگار، شهردار شیراز در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: در این مجموعه چهار سالن سینما با ظرفیت بیش از ۸۰۰ نفر و همچنین یک سالن آمفی تئاتر با گنجایش ۷۰۰ نفر احداث می شود.
حیدر اسکندرپور افزود: این مجموعه سینمایی که در کشور کم نظیر است در منطقه کم برخوردار شیراز و در خیابان دلاوران بسیج و حوالی میدان کوزه گری احداث می شود.
شهردار شیراز اظهار داشت: اگرچه کالبد شهری در این منطقه مهیا است اما امکانات لازم که بتواند زیست شهری را ارتقا دهد در این بخش شهر وجود ندارد که در پی این مساله تصمیم به ایجاد بزرگترین مجموعه هنری و سینمائی استان در بخش جنوبی و جنوب شرقی شیراز گرفته شد.
وی اضافه کرد: ارتقای کیفیت زندگی در مناطق جنوبی شهر شیراز در کنار توسعه فیزیکی این مناطق از اهمیت بسزایی برخوردار است.
اسکندرپور در ادامه از احداث پروژه های ده گانه فرهنگی، اجتماعی در شیراز خبر داد و گفت: شورای پنجم شهر شیراز با درک درست از نیازهای کلانشهر شیراز طرح هایی را تعریف کرده که اولین پروژه از این دست احداث پردیس سینمائی و سالن آمفی تئاتر رو باز در بوستان جوان واقع در منطقه دو شهرداری این شهر است.
وی اظهار داشت: برای شتاب بخشی به زمان احداث، این پروژه به یک شرکت زیرمجموعه شهرداری شیراز واگذار شده که با سرعت و با بکارگیری تمام امکانات شهرداری در فاصله زمانی اندک به بهره برداری برسد.
اسکندرپور با تاکید بر اینکه در مناطق جنوبی، جنوب شرق و شرق کلانشهر شیراز طرح هایی که محرک توسعه باشد دنبال می شود،افزود: در شهرداری های مناطق دو ،هفت و نه به دنبال طرح هایی هستیم که بتوانیم محیط را برای شهروندان زیست پذیرتر کنیم.
وی از برخی طرح های ده گانه شهرداری شیراز برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر نام برد و بیان کرد: با توافقی که با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شده سالن سینما سعدی بزودی بزودی به یک پردیس سینمایی با امکانات روز تبدیل خواهد شد.
شهردار شیراز ادامه داد: عملیات اجرایی دو طرح پیاده راه باغات قصردشت و گذر دروازه قرآن- دروازه اصفهان نیز بزودی آغاز و فرصت های جدید گردشگری برای شیراز خلق می شود.
**کوزه گری محور توسعه شرق شیراز
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز در ادامه این مراسم گفت: میدان کوزه گری محور توسعه شرق و جنوب شرق شیراز است.
آرش فرج زاده با اشاره به نگاه توسعه ای شهرداری به ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان شیرازی، افزود: مجموعه سینمایی که در بوستان جوان واقع در منطقه دو شهرداری شیراز احداث خواهد شد در بین کلانشهرهای کشور بی نظیر است.
وی ادامه داد: این مجموعه فرهنگی و هنری در زمینی با چهار هزار متر زیربنا با برآورد ۱۲۰ میلیارد ریال شامل دو سالن سینمایی با ظرفیت هر کدام ۲۳۰ نفر و دو سالن دیگر با گنجایش هر کدام ۱۸۰ نفر و همچنین یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۷۰۰ نفر احداث می شود.
معاون شهردار شیراز با اشاره به بهره برداری از بوستان جوان در محدوده شهرداری منطقه ۲ شیراز در این آیین گفت: این بوستان با هزینه ای معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان شامل پیست دوچرخه سواری،زمین چمن مصنوعی ،فضای بازی کودکان، فضای سبز و سرویس بهداشتی در زمینی به مساحت سه هزار و ۸۰۰ متر مربع است.
۹۸۷۳ / ۲۰۲۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


شهرداری شیراز


سینما


کلنگ زنی

نظرات بسته شده است.