از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63604

87 بازدید

مجتبی میرطهماسب روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خطرنگار، درباره علت پخش نشدن مجموعه مستندهای «کارستان» از تلویزیون، اظهار داشت: متاسفانه رغبتی از طرف تلویزیون برای نمایش این مستندها وجود ندارد و بنده هم عِلم به این داشته ام که درِ تلویزیون بسته است و تنها برخی می‌توانند در این فضا فعالیت کنند.وی […]

مجتبی میرطهماسب روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خطرنگار، درباره علت پخش نشدن مجموعه مستندهای «کارستان» از تلویزیون، اظهار داشت: متاسفانه رغبتی از طرف تلویزیون برای نمایش این مستندها وجود ندارد و بنده هم عِلم به این داشته ام که درِ تلویزیون بسته است و تنها برخی می‌توانند در این فضا فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه مجموعه مستندهای «کارستان» درواقع همسو با شعار سال و دغدغه‌های روز جامعه تولید شده است، گفت: با این شرایط چرا تلویزیون نباید به دنبال اکران چنین مستندی باشد.
کارگردان مستند «پدرم قلمکار بود»، افزود: مدیران تلویزین خودشان باید به دنبال پیشنهاد برای اکران و نمایش این آثار برای مردم باشند. بنده کارنامه مشخصی دارم که خیلی از تامین کننده های برنامه ها و تهیه کننده های تلویزیون با آثارم آشنا هستند بنابراین کار آنها برای نمایش این آثار آسان است.
میرطهماسب با اشاره به اینکه در طول کار حرفه‌ای هرگز برای ساخت مستند از مدیری درخواست پول نکرده ام، گفت: در چنین شرایطی وقتی مستندسازی به دنبال تولید آثار با مضمون‌ها و دغدغه‌های روز اجتماعی است چرا نباید آثارش در تلویزیون نمایش داده شود.
وی افزود: توقع مدیران تلویزیون این است که ما هم درگیر درخواست برای پخش در تلویزیون شویم درحالی که من معتقدم مجموعه مستندهایی را با هزینه شخصی ساخته ام که هم به لحاظ هنری و ساختاری و هم مضمون و محتوا قابل دیدن و قضاوت است.
این مستند ساز ادامه داد: ما فیلم نمی‌سازیم که بگوییم فیلمساز خوبی هستیم بلکه به دنبال نمایش مسائل اجتماعی هستیم و در این شرایط مدیران باید توجه به این آثار داشته باشند.
کارگردان مستند «توران خانم»، گفت: به عنوان یک کارگردان و تهیه کننده مستند معتقدم بلد هستم چرخه اقتصادی فیلم خود را مدیریت کنم همانطور که اکران اینترنتی مستند توران خانم در ۲۰ روز بالای بیست هزار نفر بازدید کننده داشته است اما پخش این آثار از تلویزیون دلیل دیگر دارد.
میرطهماسب افزود: مجموعه مستندهای «کارستان» وقتی از تلویزیون پخش نمی‌شود در واقع مدیران صدا و سیما سهمی از جامعه را نادیده گرفته‌اند چون تک تک مردم باید این مستند را ببینند.
کارگردان مستند «شش‌قرن و شش‌سال»، ادامه داد: حیات ما فیلمسازان در پخش آثارمان است چون از بخش تولید که درآمدی به دست نمی‌آوریم، بنابراین تا آنجا که بتوانیم تلاش می‌کنیم تا از هر روزنه‌ای برای نمایش مجموعه مستندهایمان استفاده کنیم.
وی درباره ادامه تولید مجموعه مستندهای «کارستان»، گفت: زمانی که ایده تولید پیش آمد، سعی کردیم ساختار حرفه‌ای به آن بدهیم و با قالبی که هدف آن پخش بود برای یک مجموعه ۲۶ قسمتی برنامه‌ریزی کنیم که در حال حاضر ۷ قسمت از آن آماده نمایش است.
کارگردان مستند «ماهی مسی» خاطرنشان کرد: فعلا به دنبال نمایش و اکران این ۷ قسمت در بخش هنر و تجربه هستیم و برنامه ریزی برای تولید دیگر قسمت‌های دیگر را بعدا اعلام خواهیم کرد.
فراهنگ**۹۲۴۶** ۱۴۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


تلویزیون


مستند کارستان


میرطهماسب

نظرات بسته شده است.