از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63582

158 بازدید

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد مازندران، آثار برگزیده در سی امین جشنواره تئاتر مازندران امسال از میان ٢٣ اثر از ١٢ شهرستان انتخاب شدند که در مقایسه با دوره‌های گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است.هیات داوران که شامل سه هنرمند برجسته استان مازندران با نام های شهاب مجدی، حمید کاکاسلطانی و غلامرضا […]

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد مازندران، آثار برگزیده در سی امین جشنواره تئاتر مازندران امسال از میان ٢٣ اثر از ١٢ شهرستان انتخاب شدند که در مقایسه با دوره‌های گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است.
هیات داوران که شامل سه هنرمند برجسته استان مازندران با نام های شهاب مجدی، حمید کاکاسلطانی و غلامرضا خلعتبری هستند، پس از بازبینی آثار ارسالی، ۶ اثر برتر را برای اجرا در مرحله نهایی جشنواره تئاتر استانی انتخاب کردند.
در نخستین روز از جشنواره تئاتر مازندران، آثار نمایشی ‘پرسه های موازی’ به کارگردانی حمید ناطقی از ساری، ‘یاغی های عاشق’ به کارگردانی تورج زایدلی از ساری، ‘خانه’ از سینا علیپور بابلسر و ‘اژدهاک’ از علی شعبانی از ساری در سالن بلک باکس آمفی تئاتر حوزه هنری سلمان هراتی ساری در ساعات صبح و عصر به روی صحنه می رود.
همچنین ٢ نمایش دیگر جشنواره به نام های ‘تکرار’ به کارگردانی مهیار صیفوری از تنکابن و ‘چهار’ به کارگردانی مجید شعاعی از آمل، روز یکشنبه ١١ شهریور در سالن مذکور روی صحنه می‌روند که نشست نقد و بررسی هر دو نمایش در همان سالن برگزار می‌شود.
هیات داوران نیز پس ازبررسی آثار راه یافته هنرمندان مازنی به مرحله اجرا سی امین جشنواره تئاتر استانی، آثار برگزیده را به دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کشور معرفی خواهد کرد.
جشنواره تئاتر مازندران به عنوان مرحله استانی راهیابی آثار برجسته در زمینه تئاتر هنرمندان استان به جشنواره بین المللی تئاتر فجر است.
جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از مهم‌ترین جشنواره‌های تئاتر در ایران است که هر ساله در دهه فجر در ماه بهمن برگزار می‌شود.
این جشنواره اغلب رقابتی بوده و دارای بخش‌های گوناگونی مانند بخش نمایش صحنه‌ای، بخش بین‌الملل، بخش نمایش‌های رادیویی و بخش نمایش خیابانی است.
سال گذشته نیز، چهار اثر هنری از هنرمندان مازندران در بخش مسابقه و استان های سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور داشت.
در بهمن ماه سال جاری سی و هفتمین دوره از جشنواره بین المللی تئاتر فجر آغاز می شود.
۷۳۳۵/۱۸۹۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره


تئاتر


مازندران

نظرات بسته شده است.