از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63512

160 بازدید

به گزارش جمعه شب خطرنگار، «محمدجواد ظریف» پس از دیدار با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، در اسلام آباد با تشریح روابط نزدیک و مستحکم ایران با پاکستان، افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران با پاکستان ریشه در تاریخ و فرهنگ مشترک بین دو کشور دارد. وی […]

به گزارش جمعه شب خطرنگار، «محمدجواد ظریف» پس از دیدار با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، در اسلام آباد با تشریح روابط نزدیک و مستحکم ایران با پاکستان، افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران با پاکستان ریشه در تاریخ و فرهنگ مشترک بین دو کشور دارد.
وی با اظهار خرسندی از نتایج گفت و گوهای خود با مقامات پاکستانی یادآوری کرد که گفت و گوهای بسیار خوب و سازنده ای با وزیر امور خارجه، فرمانده ارتش و رئیس مجلس ملی پاکستان داشتم.
وزیر امور خارجه ایران گفت: خوشحالیم که می توانیم روابط خود را با پاکستان به عنوان کشور مهم همسایه و مسلمان منطقه در سطوح منطقه ای و بین المللی و در راستای منافع مشترک و دنیای اسلام و سعادت مردم دو کشور بیش از پیش گسترش دهیم.
ظریف با تاکید بر ضرورت همکاری ایران و پاکستان برای مقابله با اسلام هراسی، افزود: پاکستان و ایران حرکت جدیدی را پیگیری کردند که هدف آن، جلوگیری از برگزاری مسابقه موهن کاریکاتور بود و موفقیت هایی نیز در این زمینه داشتیم.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در خصوص برنامه نخست وزیر پاکستان برای سفر به ایران نیز گفت: عمران خان در آینده نزدیک به ایران سفر می کند و در این خصوص، دعوتنامه سفر به تهران نیز به وی ارائه شده است.
به گزارش خطرنگار، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای سفری دو روزه و دیدار با مقامات عالیرتبه پاکستان به این کشور سفر کرده بود، عصر جمعه اسلام آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
ظریف عصر پنجشنبه (دیروز) وارد پاکستان شد و با «اسد قیصر» رئیس مجلس ملی، ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش،« عمران خان» نخست وزیر جدید، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه و «اسد عمر» وزیر امور اقتصاد و دارایی پاکستان به صورت جداگانه دیدار و با آنان در خصوص راه های گسترش مناسبات دوجانبه گفت و گو کرد.
سفر ظریف به پاکستان، نخستین سفر یک مقام دیپلماتیک ایرانی به این کشور در دولت جدید پاکستان به رهبری «عمران خان» است.
تحلیل گران سیاسی، سفر وزیر خارجه ایران به پاکستان، همزمان با آغاز به کار دولت جدید این کشور را فرصت مناسب استحکام روابط تهران و اسلام آباد در دوران تازه تمرین دمکراسی در این کشور ارزیابی می کنند.
ظریف زمانی به پاکستان سفر کرد که کارشناسان معتقدند، گسترش رفت و آمد مقام های بلندپایه دو کشور می تواند به گسترش روابط دوجانبه و همچنین مقابله با چالش های پیش رو در سطح منطقه ای و بین المللی کمک کند.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز هفت بار به پاکستان سفر کرده بود.
شبد**۶۱۲۵**۱۳۷۹

انتهای پیام /*


سیاسی


ایران و پاکستان


محمدجواد ظریف


سفر ظریف به پاکستان

نظرات بسته شده است.