از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63270

126 بازدید

به گزارش شامگاه پنجشنبه خطرنگار، شبکه جی ان ان( GNN ) پاکستان با پخش برنامه ابرنامه ای با موضوع سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به این کشور به تشریح روابط دو کشور پرداخت.مارشال هوائی «شاهد لطیف» تحلیل گر دفاعی پاکستان در سخنانی در این برنامه، گفت این نخستین سفر وزیر خارجه […]

به گزارش شامگاه پنجشنبه خطرنگار، شبکه جی ان ان( GNN ) پاکستان با پخش برنامه ابرنامه ای با موضوع سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به این کشور به تشریح روابط دو کشور پرداخت.
مارشال هوائی «شاهد لطیف» تحلیل گر دفاعی پاکستان در سخنانی در این برنامه، گفت این نخستین سفر وزیر خارجه و مقام دیپلماتیک یک کشور خارجی به پاکستان پس از استقرار دولت جدید است.
شاهد لطیف، گفت برگزاری جشن روز ملی پاکستان (۱۴ اگوست) در ایران نشاندهنده حسن نیت ایران نسبت به کشور همسایه خود است.
وی افزود در خصوص پروژه خط لوله گاز ایران -پاکستان هم، ما بی علاقه گی و کم کاری نشان دادیم در حالیکه طرف مقابل، سهم خود را تکمیل کرد.
به گزارش خطرنگار، با وجود اینکه، پاکستان قرارداد واردات گاز ایران از طریق احداث خط لوله صلح را امضا کرده و اکنون تقریبا سه سال است که از ضرب الاجل تعیین شده در این قرارداد می گذرد، اسلام آباد اقدامی در انجام تعهدات خود درقبال این قرارداد انجام نداده و هیچ گام عملی برای احداث خط لوله گاز در خاک خود برنداشته است.
ایران پیش از پایان ضرب الاجل این قرارداد (پایان دسامبر ۲۰۱۴) به تعهدات خود عمل کرد و خط لوله صادرات گاز به پاکستان را تا نزدیکی مرزهای پاکستان احداث کرد.
شاهد لطیف همچنین با تاکید بر لزوم میزبانی شایسته از هیات ایرانی، گفت:باید به گرمی و در شان وزیر خارجه یک کشور همسایه از ظریف استقبال کرد.
این تحلیل گر امور دفاعی پاکستان در موضوع سفر وزیر امور خارجه امریکا به پاکستان و احتمال فشار بیشتر واشنگتن بر اسلام آباد برای انجام اقدامات بیشتر علیه آنچه تروریسم می نامد، گفت: تا زمانی که در افغانستان امنیت برقرار نشود، نمی توان انتظار داشت که در پاکستان نیز امنیت برقرار شود، زیرا امنیت و صلح هر دو کشور با یکدیگر پیوسته است.
این تحلیل گر دفاعی پاکستان در پایان سخنانش گفت: راهبرد جدید نخست وزیر پاکستان این است که باید با عزت زندگی کنیم و هرگز فشار و تهدید را تحمل نخواهیم کرد.
شاهد لطیف گفت: پاکستان در مسیر مبارزه با تروریسم، هزینه های فراوان داده است.
به گزارش خطرنگار، «محمدجواد ظریف» عصر پنجشنبه در بدو ورود به پایگاه هوایی نورخان اسلام آباد، مورد استقبال «مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، جمعی از مسئولان سفارت و یکی از مسئولان وزارت امور خارجه پاکستان قرار گرفت.
سفر ظریف به پاکستان، نخستین سفر یک مقام دیپلماتیک به این کشور در دولت جدید پاکستان به رهبری «عمران خان» است.
تحلیل گران سیاسی، سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، همزمان با آغاز به کار دولت جدید این کشور را فرصت مناسب استحکام روابط تهران و اسلام آباد در دوران تازه تمرین دموکراسی در این کشور ارزیابی می کنند.
ظریف زمانی به پاکستان سفر می کند که کارشناسان پاکستانی معتقدند، افزایش رفت و آمد مقام های بلند پایه دو کشور می تواند به گسترش روابط دو جانبه و همچنین مقابله با چالش های پیش رو در سطح منطقه ای و بین المللی کمک کند.
ظریف در سفر دو روزه خود به پاکستان، با مقام های دولت جدید پاکستان و در راستای توسعه همکاری های طرفین، با مقام های عالیرتبه این کشور از جمله نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو می کند.
وی عصر امروز پنجشنبه با اسد قیصر رییس مجلس ملی پاکستان گفت و گو کرد.
ملاقات با رییس مجلس سنا، وزیر خارجه، فرمانده ارتش و وزیر اقتصاد و دارایی پاکستان، از دیگر برنامه های ظریف در اسلام آباد است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این در قامت وزیر، هفت بار به پاکستان سفر کرده است.
آساق**۶۱۲۵**۱۹۰۸

انتهای پیام /*


سیاسی


ایران و پاکستان


سفر ظریف


رسانه های پاکستان

نظرات بسته شده است.