از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63263

135 بازدید

به گزارش خطرنگار، استاندار همدان پنجشنبه شب در این آیین بر لزوم ارتقای تجهیزات پزشکی تاکید کرد و گفت: مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان در این شهرستان جای خوشحالی و قدردانی دارد.محمدناصر نیکبخت تاکید کرد: ملایر نیازمند خرید و تجهیز دستگاه پت اسکن است و چنانچه مجوز آن اخذ شود، آمادگی […]

به گزارش خطرنگار، استاندار همدان پنجشنبه شب در این آیین بر لزوم ارتقای تجهیزات پزشکی تاکید کرد و گفت: مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان در این شهرستان جای خوشحالی و قدردانی دارد.
محمدناصر نیکبخت تاکید کرد: ملایر نیازمند خرید و تجهیز دستگاه پت اسکن است و چنانچه مجوز آن اخذ شود، آمادگی لازم برای ارایه منابع مالی و ارایه تسهیلات به هر میزان را داریم.
وی با بیان اینکه اضافه شدن پت اسکن در ملایر یک ضرورت و مورد نیاز غرب کشور است، بیان کرد: ملایر این شایستگی را دارد که در جنوب استان و در بین شهرستان های همجوار مرکز درمانی باشد.
استاندار همدان افزایش ضریب تخت بیمارستانی ملایر از یک به یک و نیم را گامی مثبت در حوزه سلامت دانست و افزود: ما در مقابل حفظ و صیانت از سلامت مردم مسئول هستیم و برای پیشگیری از بیماری ها نیاز به تلاش و جدیت بیشتری داریم.
نیکبخت با تقدیر از تلاش ها و پیگیری های مستمر نمایندگان ملایر و دانشگاه علوم پزشکی همدان، استفاده از سیستم های روز دنیا را در حوزه بهداشت و درمان این استان ضروری خواند.
وی خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی شد و اظهار داشت: چنانچه بخش خصوصی در این حوزه ورود پیدا کند، ما منابع مالی آن را تامین می کنیم.
اختصاص دستگاه آنژیوگرافی برای این مرکز در ملایر طبق قول مساعد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از درخواست های جدی نمایندگان مردم ملایر در مجلس بود که استاندار همدان قول مساعد داد: هر چه سریعتر این موضوع از طریق دانشگاه علوم پزشکی همدان پیگیری و دستگاه آنژیوگرافی به ملایر اختصاص یابد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز در این آیین بیان کرد: مرکز تصویربرداری دکتر شمعدانی(کوشا) یکی از کاملترین و مجهزترین مراکز این شهرستان است که دارای بخش های مختلفی همچون ماموگرافی، سونوگرافی، انواع رادیوگرافی ها و سی.تی.اسکن است.
محسن ترکاشوند با اشاره به افتتاح دستگاه ام.آر.آی دولتی در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر در سال گذشته بیان کرد: دستگاه ام.آر.آی مرکز تصویربرداری ۱۶ کاناله مدل ۲۰۱۸ با آخرین فناوری روز جهان با هزینه ای افزون بر ۹۱۰ هزار یورو توسط بخش خصوصی خریداری و در مرکز تصویربرداری دکتر شمعدانی نصب شده است.
وی یادآور شد: با افتتاح و راه اندازی این دستگاه نیازی به اعزام بیماران به مرکز استان و سایر شهرستان های همجوار نیست.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه تاکنون از محل طرح تحول نظام سلامت ۷۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان هزینه شده است، گفت: افزون بر این ۳۳۰ میلیارد ریال نیز برای احداث و بازسازی مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت به این شهرستان اختصاص یافت.
ترکاشوند اضافه کرد: هم اکنون کلینیک ویژه و تخصصی ملایر با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار، اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، مرکز غربالگری سرطان با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار و سایر طرح های حوزه بهداشت و درمان در حال ساخت است.
وی ادامه داد: با پیگیری های مجدانه نمایندگان ملایر بیمارستان خیرساز ۹۶ تختخوابی ملایر نیز در حال ساخت است و ضریب تخت های بیمارستانی ملایر از یک به یک و نیم رسید که بسیار خوب و مطلوب است.
ترکاشوند گفت: از محل کاهش فرانشیز نیز در بیمارستان ها و کلینیک تخصصی حدود ۴۰ میلیارد ریال و در بخش سرپایی ۱۲۰ میلیارد ریال کاهش داشتیم.
وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و هتلینگ بیمارستان ها، ۲۶۰ تخت بیمارستانی تعویض کردیم.
به گزارش خطرنگار، همزمان مرکز خدمات جامع سلامت روستای جوزان نیز با ۹ میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۲ طبقه به بهره برداری رسید.
ملایر دارای ۲ بیمارستان دولتی امام حسین(ع) و مهر و یک بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی و یک کلینیک تخصصی است.
۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


شفافیت ۹۷


ام آر آی


استاندار همدان

نظرات بسته شده است.