از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63147

129 بازدید

سید محمد علی افشانی ۲۳ اردیبهشت ماه امسال به عنوان شهردار تهران مشغول به کار شد و سکان مدیریت شهری پایتخت را از محمد علی نجفی که اواخر سال گذشته استعفا کرده بود تحویل گرفت.به گزارش خطرنگار، علی لاریجانی در جلسه امروز (چهارشنبه) مجلس در جریان بررسی پیشنهاد اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در پاسخ […]

سید محمد علی افشانی ۲۳ اردیبهشت ماه امسال به عنوان شهردار تهران مشغول به کار شد و سکان مدیریت شهری پایتخت را از محمد علی نجفی که اواخر سال گذشته استعفا کرده بود تحویل گرفت.
به گزارش خطرنگار، علی لاریجانی در جلسه امروز (چهارشنبه) مجلس در جریان بررسی پیشنهاد اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در پاسخ به این ابهام که آیا شهرداری هم مشمول این قانون می‌شود یا خیر پاسخ داد: شهرداری شامل این ماده است و قابل مستثنی شدن نیست.
رئیس مجلس البته به طور مشخص به شرایط شهردار کنونی تهران اشاره ای نکرد که آیا او نیز مشمول این قانون می شود یا خیر اما برخی نمایندگان مجلس از جمله بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس و نیز محمدرضا نجفی نماینده تهران در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرده اند که افشانی درصورت اجرای این قانون باید از شهرداری برود.
داریوش قنبری مشاور پارلمانی شهردار تهران نیز گفته است که بزودی استفساریه ای را در این باره به مجلس می‌فرستیم؛ وی با اشاره به اینکه افشانی بازخرید کرده و بازنشسته نشده، منتخب شورا است و نیز در کابینه دولت حضور می یابد گفت: از طریق مجلس پیگیر هستیم.
نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران روز چهارشنبه در ادامه گفت وگو با خبرنگار خطرنگار، گفت: اعضای شورا از افشانی حمایت می کنند اما اصل بر تمکین به قانون است.
وی توضیح داد: در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان نکاتی وجود دارد، اول اینکه این قانون هنوز به تصویب شورای نگهبان نرسیده و دیگر اینکه باید دید آیا موسسه های عمومی شامل حال این قانون می شوند یا خیر.
نژاد بهرام یادآورشد: نکته دیگر اینکه افشانی بازخرید است و بازنشسته نیست.
وی افزود: سید حسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران مسئول پیگیری موضوع بازنشستگی شهرداری تهران و شمولیت این قانون است.
به گزارش ایرنا،اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران نخستین بار محمدعلی نجفی را به عنوان شهردار انتخاب کردند که اواخر سال گذشته استعفا کرد.
تهرام/۷۲۴۴/ ۱۰۰۸

انتهای پیام /*


سیاسی


دولت


بازنشستگی


افشانی

نظرات بسته شده است.