از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 61899

161 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از وزارت دفاع روسیه، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه و همتای ترک او «خلوصی آکار» به گفت وگوهای مشروح درباره اوضاع سوریه که هفته گذشته در دیدار دوجانبه در مسکو آغاز شده و در جریان آن طرف روسی پیشنهادهایی را برای حل و فصل اوضاع منطقه شمال غرب سوریه مطرح […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از وزارت دفاع روسیه، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه و همتای ترک او «خلوصی آکار» به گفت وگوهای مشروح درباره اوضاع سوریه که هفته گذشته در دیدار دوجانبه در مسکو آغاز شده و در جریان آن طرف روسی پیشنهادهایی را برای حل و فصل اوضاع منطقه شمال غرب سوریه مطرح کرد، ادامه دادند.
در دیدار امروز همچنین موضوعات مهمی همچون تامین امنیت منطقه ای و دورنمای توسعه همکاریهای فنی-نظامی میان دو کشور بررسی شد.
دیدار قبلی وزیران دفاع روسیه و ترکیه ۱۷ ماه اگوست (روز جمعه گذشته) برگزار شد و دو طرف در خصوص مسائل انسانی سوریه از جمله بازگشت پناهندگان سوری به میهن خود و همکاری های نظامی گفت وگو کردند.
مسکو و آنکارا در چارچوب مذاکرات بین المللی آستانه که ایران، روسیه و ترکیه موسس و حامی آن هستند، برای حل و فصل بحران سوریه همکاری می کنند.
ترکیه از یک سال پیش همکاری های فنی -نظامی با روسیه را با توافق برای خرید مجموعه های پدافند موشکی اس-۴۰۰ از این کشور آغاز کرد.
اوایل هفته، «الکساندر میخیف» رئیس شرکت ‘روسو برون اکسپورت’ آژانس صادرکننده تسلیحات روسیه اعلام کرد که این کشور از سال آینده تحویل سامانه ضدموشکی اس – ۴۰۰ را به ترکیه آغاز می کند.
موضوعی که بلافاصله آمریکا به آن واکنش نشان داد و تهدید کرد در صورتی که ترکیه به عنوان یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از روسیه اس-۴۰۰ خریداری کند با تحریم های جدید آمریکا مواجه خواهد شد.
گفته می شود اولین گام آمریکا در این خصوص لغو فروش هواپیماهای اف-۳۵ به ترکیه خواهد بود.
اروپام*۳۹۱* ۱۳۴۶ **۱۹۱۷

انتهای پیام /*


سیاسی


روسیه


ترکیه


وزیران دفاع

نظرات بسته شده است.