از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 61455

120 بازدید

به گزارش خطرنگار، در طول هفته فیلم صربستان از روز پنجشنبه یکم شهریور ماه هفت فیلم در شهرهای تهران، شیراز و تبریز اکران می‌شود.مدیر اجرایی پردیس سینمایی گلستان روز چهارشنبه به خطرنگار، گفت: هفته سینمای تا هفتم شهریور ماه ادامه دارد و هفت فیلم برتر سال‌های اخیر سینمای این کشور برای اکران آماده شده است. […]

به گزارش خطرنگار، در طول هفته فیلم صربستان از روز پنجشنبه یکم شهریور ماه هفت فیلم در شهرهای تهران، شیراز و تبریز اکران می‌شود.
مدیر اجرایی پردیس سینمایی گلستان روز چهارشنبه به خطرنگار، گفت: هفته سینمای تا هفتم شهریور ماه ادامه دارد و هفت فیلم برتر سال‌های اخیر سینمای این کشور برای اکران آماده شده است.
علی آذری عنوان کرد: این جشنواره روز پنجشنبه با فیلم خاطرات لوکوموتیو ران به کارگردانی میلوس رادویچ آغاز می‌شود و در ادامه در روز جمعه فیلم مرثیه‌ای برای خانم جی محصول سال ۲۰۱۷ به کارگردانی بوجان وولتیک اکران می‌شود که برنده جوایزی همچون جایزه فیپرشی بهترین فیلم جشنواره فیلم بین المللی صوفیه، جایزه بهترین فیلم در میلوتین کولیک، جایزه در جشنواره فیلم ووک اوار و جایزه جشنواره SOFEST شده است.
وی ادامه داد: روز شنبه فیلم سرزمین محصور به کارگردانی گوران رادووانوویچ محصول سال ۲۰۱۷ اکران می‌شود که جوایزی از جمله جایزه جشنواره بین المللی فیلم هند، جایزه جشنواره فیلم آوانکا، جایزه بین المللی فیلم مستقل و جایزه جشنواره بین المللی فیلم مسکو را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کرده است.
آذری خاطرنشان کرد: روز یکشنبه به نمایش فیلم جداشده به کارگردانی ملادن کواواویچ محصول سال ۲۰۱۳ اختصاص دارد که این فیلم نیز جایزه جشنواره فیلم مستند و کوتاه بلگراد ۲۰۱۵ و جشنواره فیلم بروکلین ۲۰۱۵ را از آن خود کرده است.
آذری با بیان اینکه دوشنبه فیلم خارج از جنگل محصول سال ۲۰۱۷ اکران می‌شود، گفت: این فیلم اثری به کارگردانی مارکو کاستیک است و روز سه شنبه نیز فیلم مردی که از گاوریلو پرنسیپ دفاع کرد، محصول سال ۲۰۱۴ ساخته سرجان کالجویچ پخش می‌شود که جوایزی از جمله جشنواره بین المللی فیلم FEST 2015 را در پرونده دارد.
مدیر اجرایی پردیس سینمایی گلستان عنوان کرد: چهارشنبه فیلم فرزند هیچکس محصول سال ۲۰۱۴ به کارگردانی ووک رزوموویچ به نمایش در می‌آید که برنده جوایزی از جمله جایزه بازیگری جشنواره فیلم ابوظبی شده و موضوع آن حفاظت از کودکان است که جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم میلواکی، جایزه جشنواره بین المللی فیلم قاهره و همچنین جایزه بهترین فیلم سینمایی از نگاه منتقدان قاهره را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه در آخرین روز این جشنواره کارگردان و نویسنده فیلمنامه فرزند هیچکس برای اکران فیلم حضور خواهد داشت، گفت:در این روز جلسه نقد و بررسی این فیلم برگزار می‌شود؛ همچنین مسئول امور بین‌الملل سینمای صربستان و محمدمهدی عسکرپور منتقد،‌کارگردان و تهیه‌کننده سینما نیز میهمان شیرازی‌ها هستند.
آذری ادامه داد:نشست روز اختتامیه این جشنواره با موضوع تعاملات سینمایی بین ایران و صربستان برگزار می‌شود.
مدیر اجرایی پردیس سینمایی گلستان همچنین اعلام کرد: فیلم‌های یاد شده از پنجشنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۳۰ :۱۹ اکران می‌شود و فیلم روز چهارشنبه از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود و پس از آن نشست سینمایی و کارگاهی تا ساعت ۲۱ ادامه دارد؛ افزون بر این، تماشای فیلم‌ها برای همه سینمادوستان آزاد و رایگان است.
۷۳۷۵/ ۲۰۲۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


سینما


هنر و تجربه


صربستان

نظرات بسته شده است.