از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 60400

369 بازدید

به گزارش خطرنگار، نخست وزیر جدید پاکستان صبح امروز (شنبه) در کاخ ریاست جمهوری ﴿ایوان صدر﴾ در اسلام آباد و در حضور ممنون حسین رییس جمهوری، ناصر الملک نخست وزیر دولت انتقالی این کشور و جمعی از مقام های عالی رتبه نظامی و سیاسی این کشور، در مقام نخست وزیر جدید پاکستان سوگند یاد کرد.این […]

به گزارش خطرنگار، نخست وزیر جدید پاکستان صبح امروز (شنبه) در کاخ ریاست جمهوری ﴿ایوان صدر﴾ در اسلام آباد و در حضور ممنون حسین رییس جمهوری، ناصر الملک نخست وزیر دولت انتقالی این کشور و جمعی از مقام های عالی رتبه نظامی و سیاسی این کشور، در مقام نخست وزیر جدید پاکستان سوگند یاد کرد.
این آیین به ریاست رییس جمهوری پاکستان و با حضور’ناصر المُلک’ نخست وزیر دولت موقت، نخست وزیران پیشین، روسای مجالس ملی و سنا، رهبران ارشد احزاب سیاسی، روسای نیروهای مسلح ارتش پاکستان، اعضای پارلمان ملی، مقامات ارشد، روزنامه نگاران و جمعی از سفیران و دیپلمات های خارجی مقیم اسلام آباد برگزار شد.
پس از این آیین، عمران خان با حضور در کاخ نخست وزیری از رژه نیروهای مسلح پاکستان (زمینی، هوایی و دریایی ارتش ) سان دید.
وی با استقبال رسمی نیروهای مسلح و مسئولان دبیرخانه کاخ نخست وزیری وارد محل کار خود شد.
قرار است نام وزیران اعضای دولت حزب تحریک انصاف به عنوان وزیر فدرال و مشاوران وزیر، طی روزهای آینده از سوی دفتر نخست وزیری این کشور اعلام شود.
نمایندگان پارلمان ملی پاکستان روز گذشته عمران خان، کاندیدای پیشنهاد شده از سوی حزب تحریک انصاف را برای تصدی مقام نخست وزیری این کشور انتخاب کردند.
در این انتخابات، ‘احمد عمران خان نیازی’ توانست با کسب ۱۷۶ رأی-اکثریت دو سوم – از ‘محمد شهباز شریف’ رقیب خود از حزب مسلم لیگ نواز پیشی بگیرد.
به گزارش خطرنگار، عمران خان بازیکن بین‌المللی کریکت و رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، وعده ‘پاکستان جدید و پایان دادن به فساد در این کشور’ را داد.
عمران خان ۶۵ ساله، چندین سال است برای جلب حمایت عمومی در انتخابات تلاش می‌کند، او سال ۱۹۹۶ حزب تحریک انصاف پاکستان را تاسیس کرد.
وی تنها کاندیدای این حزب در انتخابات ۲۰۰۲ برای کسب کرسی پارلمان این کشور بود و این حزب، انتخابات سال ۲۰۰۸ را تحریم کرد.
تلاش او سرانجام در انتخابات عمومی گذشته در سال ۲۰۱۳ نتیجه داد و حزب او به عنوان بازیگری جدی در صحنه سیاسی پاکستان ظاهر شد. حزب تحریک انصاف در آن سال به عنوان دومین حزب بزرگ آرا را به خود اختصاص داد.
حال پنج سال از آن زمان گذشته و در انتخابات سال جاری حزب عمران خان پیشتاز انتخابات سراسری این کشور شد.
آساق**۲۷۴ **۶۱۲۵**۱۳۳۷

انتهای پیام /*


سیاسی


نخست وزیر پاکستان


عمران خان


سوگند خدمت

نظرات بسته شده است.