از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 60136

128 بازدید

کارگردان این مستند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، بیان کرد: این مستند به تاثیر امنیت در توسعه پایدار استان و آزادی اقلیت ها و اقوام در انجام آیین های مذهبی می پردازد.مهدی حیدری با اشاره به اینکه تصویربرداری این اثر برعهده وحید معجنی است، افزود: این فیلم در سه قسمت ۳۰ […]

کارگردان این مستند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، بیان کرد: این مستند به تاثیر امنیت در توسعه پایدار استان و آزادی اقلیت ها و اقوام در انجام آیین های مذهبی می پردازد.
مهدی حیدری با اشاره به اینکه تصویربرداری این اثر برعهده وحید معجنی است، افزود: این فیلم در سه قسمت ۳۰ دقیقه ای و به سفارش صدا و سیمای آذربایجان غربی تولید می شود.
به گزارش خطرنگار، ‘مهدی حیدری’ متولد ۱۳۵۹ در بناب و کارشناس رشته صدابرداری بوده و از سال ۱۳۸۸ با فیلم کوتاه «آق گول/ گل سفید» فعالیت هنری خود را آغاز کرده است.
صدابرداری سریال های «دومان»، «باریشاق»، «باجناقلار ۲»، «تقی بی سیم»، «بهشت عشایر»، «مسافر چی چست»، «دَه دَه مالی»، سریال «دریا» و همچنین سریال های عروسکی «گلمان رود» و «کبودان» در کارنامه هنری این هنرمند دیده می شود.
«آق گول»، «شَپَه»، «بولود» و «آوای کودکان قدس» از جمله فیلم های داستانی است که کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی آنها را مهدی حیدری بر عهده داشته است.
کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی مستندهای «سولوک»، «طلای چی چست»، «آغاج»، «اویونلار»، «یایلاق نغمه لری»، «بن بست سیمین» و «تخت زرین» نیز توسط وی انجام شده است.
سریال «باجناق ها» و فیلم های «آق گول» و «بولود» از این هنرمند نیز در جشنواره های مختلف برنده بهترین صدابرداری بوده و فیلم «آق گول» وی نیز به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره بین المللی جمهوری آذربایجان انتخاب شده است.
بهترین کارگردانی از جشنواره سیب آذربایجان شرقی برای فیلم «آق گول» و بهترین کارگردانی فیلم داستان از جشنواره فیلم در سایه سار ولایت از دیگر افتخارهای این هنرمند موفق است.
فیلم مستند داستانی «گلین/عروس» به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی حیدری نیز با موضوع فرهنگ و آداب و رسوم عروسی مردم آذربایجان غربی طی ۲۹ آذر سال جاری در جشنواره فیلم مستند آنکارای ترکیه برگزیده شد.
۷۱۲۹/۳۰۷۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


مستند


مهدی حیدری


آذربایجان غربی

نظرات بسته شده است.