از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 60115

91 بازدید

به گزارش خطرنگار، محمد جواد کولیوند روز پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری به کتابخانه ها اظهار داشت: با هدف توسعه فضای کتاب و کتابخوانی در البرز، شهرداری ها باید به صورت ماه به ماه نسبت به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های […]

به گزارش خطرنگار، محمد جواد کولیوند روز پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری به کتابخانه ها اظهار داشت: با هدف توسعه فضای کتاب و کتابخوانی در البرز، شهرداری ها باید به صورت ماه به ماه نسبت به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی اقدام کنند.
وی اضافه کرد: توسعه کتاب و کتابخوانی در استان ضرورتی انکار ناپذیر است که نقش زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی و به تبع آن رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه به همراه دارد.
نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پرداخت ماهیانه نیم درصد کتابخانه های عمومی توسط شهرداری ها به صورت علی الحساب در هرماه انجام شود.
محمود بهمنی با اشاره به کتاب های بلااستفاده در خانه های مردم افزود: در هر خانه ای، کتاب های بلااستفاده زیادی وجود دارد که با برنامه ریزی دقیق می توان، مردم را به سمت اهدای کتاب هایشان به کتابخانه های عمومی تشویق کرد.
وی اضافه کرد: با شکل گرفتن نهضت اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی، رقم چشمگیری به تعداد منابع کتابخانه های عمومی افزوده خواهد شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان البرز نیز در این نشست با اشاره به اهمیت کتابخانه های عمومی در رشد فرهنگی جامعه گفت: کتابخانه های عمومی تاثیر بسزایی در ارتقا شاخص های فرهنگی و رشد و تعالی فرهنگ عمومی دارند.
عزیز اکبریان افزود: بر این اساس ساخت و احداث کتابخانه مرکزی در استان باید هرچه سریع تر به مرحله اجرایی برسد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز نیز گفت: مدیرکل کتابخانه های عمومی افزود: بهترین وسیله برای فرهنگ سازی، کتاب است. کتابخانه های عمومی با ایجاد فضایی مناسب، بهترین بستر برای رشد و تعالی فرهنگی یک جامعه و بویژه فرهنگ عمومی مردم است.
احمدعلی هراتی با اشاره به سرانه فضای کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: در استان البرز ۴۴کتابخانه نهادی، ۲۳ کتابخانه مشارکتی و ۱ باب کتابخانه مستقل وجود دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به کمبود فضای فرهنگی و محرومیت در این عرصه نیازمند توسعه فضاهای کتابخانه ای هستیم و بر این اساس از تمام ظرفیت های موجود استفاده خواهیم کرد.
هراتی با اشاره به ضرورت ساخت کتابخانه مرکزی در استان، اظهار داشت: استان البرز با جمعیتی حدود ۳میلیون نفر، فاقد کتابخانه مرکزی است، انتظار ما از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی این است که با ، حمایت و پیگیری احداث کتابخانه مرکزی در شهر کرج را داشته باشیم.
وی ادامه داد: همچنین نمایندگان با تشویق صاحبان صنایع و خیرین برای ساخت و تجهیز کتابخانه ها، می توانند از این قشر برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی دراستان بهره برد.
۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتابخانه


البرز

نظرات بسته شده است.