از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 59488

160 بازدید

رویا میرعلمی درباره تأثیرات این موفقیت بر ادامه فعالیت‌های حرفه‌ای خود در گفت‌وگو با «ایرناپلاس»، گفت: جشن حافظ یکی از درست‌ترین اتفاقاتی است که همه‌ساله برای هنر و فرهنگ این مملکت رخ می‌دهد. شکل برگزاری این جشن و حضور هیأت داورانش بسیار مناسب و صحیح انجام می‌گیرد. اینکه تمامی رشته‌های تلویزیون و سینما در طول […]

رویا میرعلمی درباره تأثیرات این موفقیت بر ادامه فعالیت‌های حرفه‌ای خود در گفت‌وگو با «ایرناپلاس»، گفت: جشن حافظ یکی از درست‌ترین اتفاقاتی است که همه‌ساله برای هنر و فرهنگ این مملکت رخ می‌دهد. شکل برگزاری این جشن و حضور هیأت داورانش بسیار مناسب و صحیح انجام می‌گیرد. اینکه تمامی رشته‌های تلویزیون و سینما در طول یک سال و باحوصله داوری شوند، یک نوعِ شکیلی از برگزاری رقابت هنری است. این آثار در یک برهه تقریباً طولانی در کنار یکدیگر رقابت می‌کنند و این حق انتخاب را به داوران می‌دهد که انتخابشان باحوصله‌تر و دقیق‌تر باشد.

**دیده شدن توانایی‌های دیگر
بازیگر سریال «شمعدونی» با اعلام اینکه از دریافت این جایزه بسیار خوشحال است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که باعث خرسندی من از این اتفاق می‌شود، درواقع دیده شدن بازیگری‌ام توسط بسیاری از هنرمندان و اساتید این رشته است. قطعاً این جایزه به این مهمی نمی‌تواند برای من بی‌تأثیر باشد. وقتی یک بازیگر جایزه‌ای را دریافت می‌کند مسلماً توجه و نگاه‌ها بیشتر به سمت وی روانه می‌شود. همچنین شاید عوامل و دست‌اندرکاران این حرفه به این نتیجه برسند که آن بازیگر توانایی‌های بسیاری دارد که در سایر ژانرها و رشته‌های هنری از آن استفاده شود.

**انتخاب با طمأنینه بیشتر
میرعلمی در پاسخ به این پرسش که «آیا جشن حافظ را می‌توان به‌عنوان معیار اصلی و تأثیرگذار در عالم سینما و تلویزیون در کنار جشنواره فیلم فجر قرار دهیم»، افزود: جشنواره فجر تقریباً دو برابر جشن حافظ قدمت دارد. ولی نکته‌ای که جشن حافظ را خیلی مطرح می‌کند شکل برگزاری و همان برهه زمانی طولانی است که داورها می‌توانند با طمأنینه بیشتری برندگان را در رشته‌های مختلف انتخاب کنند و عجله‌ای هم برای این کار ندارند. با خواندن اسامی هیأت داورانی که برای این جشن معرفی شده بودند، احساس خرسندی کردم. چون تمام دوران حاضر در این جشن از اساتید فرهیخته فرهنگ و هنر و منتقدین درجه یک جامعه هنری بودند.

**جشن حافظ برخلاف جشنواره فجر بدون جوزدگی است
وی درباره تفاوت جشنواره فیلم فجر با جشن حافظ گفت: من نمی‌خواهم بگویم جشنواره فیلم فجر فاقد این ویژگی‌ها است، ولی چون این فستیوال در ده روز اتفاق می‌افتد و به خاطر عجله‌هایی که در داوری می‌شود، شاید دلایل به‌وجود آمدن یک سری از جریاناتی باشد که بر اساس جو و فضا به‌وجود می‌آید و حواشی بسیاری هم به دنبال دارد. من در جشنواره فیلم فجر تجربه‌ای ندارم. اما باتجربه‌ای که در جشنواره تئاتر فجر داشته‌ام، شاهد اتفاقات بدی در داوری و انتخاب آثار و بازیگران و… بوده‌ام. معمولاً این جشن بدون حاشیه و جوزدگی برگزار می‌شود و همین امر هم این جشن را متمایز می‌کند.

**خیلی دوست داشتم بهترین بازیگر زن کمدی شوم
بازیگر سریال «حیرانی» درباره رقابتش با بازیگرانی مثل گوهر خیراندیش، رویا تیموریان، نسرین نصرتی و… بیان کرد: گوهر خیراندیش و رویا تیموریان از اساتید من هستند. من با رویا تیموریان فعالیت‌های تئاتری داشته‌ام و همیشه هم ایشان را در بازیگری قبول دارم و سایر کاندیدا هم از دوستانم هستند. راستش وقتی نام خود را در میان این بازیگران دیدم خیلی خوشحال شدم. چون همه نامزدها برای انتخاب بهترین بازیگر زن کمدی از بازیگر درجه یک سینما و تلویزیون هستند. هر یک از کاندیداها مسلماً دوست دارد این جایزه را بگیرد. چون جایزه جذاب، درست و قشنگی است و از اینکه رقبای سرسختی داشتم بسیار خشنودم. باید بگویم تا لحظه‌ای که اسمم را خواندند واقعاً فکر نمی‌کردم برنده این جایزه باشم.

**حذف از سریال لیسانسه‌ها
میرعلمی در ارتباط با حضور در فصل سوم سریال «لیسانسه‌ها»، گفت: یک ماه پیش به سروش صحت گفتم که نمی‌توانم در سری جدید لیسانسه‌ها حضور داشته باشم. چون شاید ترسیدم که در کمدی کلیشه شوم. سروش صحت گفته بود اگر دوست دارید دوباره بیایید و خیلی اجباری در کار نبود. البته این اتفاق به قبل از دریافت جایزه‌ام از جشن حافظ برمی‌گردد. ولی چون همیشه دوست دارم فضای ذهنی خودم را تغییر دهم، فعلاً نمی‌خواهم کمدی کار کنم. ترسی از این داشتم که من را صرفاً یک هنرپیشه کمدی بشناسند. مثلاً در سریال «دلدادگان» یک شخصیت جدی و تراژدی را بازی می‌کنم و هیچ ربطی به بقیه کارهایی که حضور داشته‌ام، ندارد. هنوز هم دنبال تغییر این فضا هستم. دوست دارم تماشاگران، هنرمندان و اساتید جور دیگری مرا ببینند و جور دیگری باید خود را محک بزنم. با توجه به صحبت‌هایی که کردیم، فیلمنامه در حال نگارش است. فکر کنم شخصیت من کلاً از داستان سری جدید «لیسانسه‌ها» حذف شد.

گفت‌وگو از هنگامه ملکی
**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای** ایرناپلاس**

انتهای پیام /*


فرهنگی


رویا میرعلمی


بازیگر سریال لیسانسه ها


جشن حافظ

نظرات بسته شده است.