از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 59183

179 بازدید

غلامرضا کاتب روز دوشنبه در گفت و گو با خطرنگار، افزود : نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حق دارند که از رییس جمهوری و وزرا در رابطه با موضوعات مختلف طرح سوال کنند.وی اظهارداشت: طرح سوال از رییس جمهوری برای دولت و مجلس قابل درک است و به هیچ عنوان نمایندگان به دنبال ضربه […]

غلامرضا کاتب روز دوشنبه در گفت و گو با خطرنگار، افزود : نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حق دارند که از رییس جمهوری و وزرا در رابطه با موضوعات مختلف طرح سوال کنند.
وی اظهارداشت: طرح سوال از رییس جمهوری برای دولت و مجلس قابل درک است و به هیچ عنوان نمایندگان به دنبال ضربه زدن به قوه مجریه نیستند.
وی خاطرنشان کرد: از نظر قانونی و سیاسی طرح سوال از آقای دکتر روحانی هیچ ایرادی ندارد و نمایندگان مجلس براساس قانون، باید حق مردم را از دولت مطالبه کنند.
کاتب ادامه داد : طرح این سوال به معنی اختلاف نظرهای عمیق در بحث اداره کشور نیست و دولت و مجلس در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات کشور تلاش می کنند.
سوال ۸۰ نماینده از رییس جمهوری در جلسه علنی چهارشنبه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده است.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پس از اعلام این موضوع با بیان این که رییس جمهور موظف است طبق ماده ۲۱۳ آیین‌ نامه حداکثر تا مدت یک ماه برای پاسخ به سوالات در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کند، گفت: پنج محور سوال از رییس جمهوری شامل عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت در باره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله و افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری هفته گذشته در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام این که سوال تعدادی از نمایندگان، در چارچوب قانون اساسی و زمان و شرایط مناسب مطرح نشده است، تاکید کرد: اما برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به مجلس شورای اسلامی، در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد.
با این حال طرح سوال از رییس جمهوری توسط برخی از نمایندگان مجلس تاکنون مخالفت نمایندگان اصلاح طلب و فعالان سیاسی را به همراه داشته است.
۶۰۲۶/۷۳۳۹

انتهای پیام /*


سیاسی


طرح


سوال


رییس جمهوری

نظرات بسته شده است.