از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 58979

89 بازدید

به گزارش خطرنگار، مهدی شیخ امروز- یکشنبه- در نشستی خبری با اهالی رسانه با اشاره به جایگاه و شأن کار خبرنگاری، افزود: حرفه خبرنگاری حرفه‌ای نوظهور و مربوط به عصر جدید است و خبرنگاران در این حوزه جامعه را میزان سنجی و حتی در برخی موارد جامعه را بیدار می‌کنند.نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر […]

به گزارش خطرنگار، مهدی شیخ امروز- یکشنبه- در نشستی خبری با اهالی رسانه با اشاره به جایگاه و شأن کار خبرنگاری، افزود: حرفه خبرنگاری حرفه‌ای نوظهور و مربوط به عصر جدید است و خبرنگاران در این حوزه جامعه را میزان سنجی و حتی در برخی موارد جامعه را بیدار می‌کنند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ارزش فعالیت رسانه‌ای به این است که خبرنگار نکاتی را برجسته می‌کند که در چشم جامعه نیست.
وی ادامه داد: یکی از مسائلی که اخیراً جامعه روی آن حساس شد و رسانه‌ها فعالانه و شجاعانه در این عرصه ظاهر شدند، بحث آقازاده‌ها بود که در این مورد خبرنگاران با حضور مسئولانه در صحنه، فضا را شفاف و برخی را وادار به پاسخگویی کردند.
شیخ با یادآوری اینکه امروز خبرنگاران می‌توانند از دستگاه‌های اجرایی اسناد غیرمحرمانه را مطالبه و آن را حتی برای انتشار دریافت کنند، گفت: این مسئله تبدیل به قانون و از موارد حقوق شهروندی شده است و خبرنگاران می‌توانند با استناد به قانون چنین اقداماتی را انجام دهند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هر کار حساس را دارای آسیب‌هایی دانست و اضافه کرد: کار خبرنگاری نیز دارای آسیب‌هایی هست که اگر به اخلاق حرفه‌ای یا همان منشور اخلاقی رجوع شود این آسیب‌ها به حداقل می‌رسد.

**ضرورت تدوین منشور اخلاقی خبرنگاری
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به دیدار اخیرش با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: در این دیدار بر رونمایی از منشور اخلاقی خبرنگاران تأکید و مقرر شد که این منشور هر چه زودتر برای ترویج اخلاق خبرنگاری تدوین شود.

**نباید اجازه داد رسانه ابزاری برای صاحبان قدرت باشد
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه برخی رسانه‌ها ابزاری برای صاحبان قدرت شده است که از قبل این رسانه فرد بتواند به اهداف سیاسی خود برسد و علاوه بر اینکه خود را مطرح کند رقیب سیاسی خود را نیز از این طریق تخریب کند که این مسئله نیز یکی از آسیب های حرفه خبرنگاری است.
وی با تأکید بر اینکه این مسئله نباید به جایگاه خبرنگاران لطمه وارد کند، عنوان کرد: کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون تخصصی در این حوزه فعالیت‌های خبرنگاران را رصد می‌کند و درصدد برطرف کردن مشکلات و دغدغه‌های آنان است.

**لایحه نظام جامع رسانه مراحل نهایی خود را طی می‌کند
شیخ همچنین درباره آماده شدن لایحه نظام جامع رسانه نیز توضیح داد: یکی از خبرهای خوب و امیدوارکننده در روزهای اخیر آماده شدن این لایحه در دولت است که کمیسیون فرهنگی با اصرار فراوان تلاش کرد این موضوع به صورت لایحه به مجلس ارائه شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مطرح شدن این موضوع به صورت طرح تفاوت بسیاری با لایحه دارد.
به گزارش خانه ملت، وی افزود: مشابه لایحه دولت طرحی در کمیسیون فرهنگی درباره نظام جامع رسانه تدوین شده که اگر دولت در ارائه این لایحه تعلل کند تا پایان شهریورماه طرح نظام جامع رسانه در کمیسیون از حالت مسکوت بودن خارج و در دستور کار قرار خواهد گرفت.
سیام*۳۰۶۱*۱۵۵۳

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


شیخ


لایحه نظام رسانه

نظرات بسته شده است.