از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 58908

70 بازدید

دراین مطلب می خوانیم : مدتهاست که هر از گاهی در رسانه ها، از شکایت مدیران علیه اصحاب رسانه مطالبی دریافت می کنیم،جای تاسف بسیار دارد که وقتی صحبت از تلاش های شبانه روزی برای شفاف سازی صورت می گیرد ،پیکر نحیف و تازه جوانه زده رسانه ها را، به جای نوازش، لگد کوب می […]

دراین مطلب می خوانیم : مدتهاست که هر از گاهی در رسانه ها، از شکایت مدیران علیه اصحاب رسانه مطالبی دریافت می کنیم،جای تاسف بسیار دارد که وقتی صحبت از تلاش های شبانه روزی برای شفاف سازی صورت می گیرد ،پیکر نحیف و تازه جوانه زده رسانه ها را، به جای نوازش، لگد کوب می کنیم.
مدیران استحضار دارند که ما در ورودی ساختار توسعه هستیم،اگر چشم تیزبین و غیر متوقع رسانه ها را کور کنیم و یا اینکه آنها را وادار به ندیدن کنیم، یا آنها را در برابر سختیها قرار دهیم، یا توقع های بیجا از آنان داشته باشیم،راه توسعه را سد کرده ایم.
مکانیزم بررسی کار کیفی و کمی و خطاهای رسانه ها، خانه مطبوعات و بعد از آن،دادگاه مطبوعات است. یعنی خانه مطبوعات باید یک رسانه را به دادگاه معرفی کند وصد البته این خیلی هم واجب و مورد نیاز است که رسانه ها به سلامت کاری نزدیک شوند.
اما از کارگزاران دولت بعید است که با هر حرف رسانه ها، هرچند نامعقول و غیر منطقی هم که باشد، آنها را به دادگاه های غیر معرفی نمایند.
برای پذیرش این شکایت ها، فورا انگ و اتهام تشویش و اقدام علیه…بزنیم و دادگاه را مجاب به پذیرش این شکایت‌ها بنمائیم. تعامل با رسانه های تازه کار و حتی بی تجربه ،کار مدیران در حوزه توسعه است.
باید کمک کنیم رسانه های متخصص در حوزه های خودمان شکل بگیرد تا دستمان را در رشد و توسعه بگیرند،چشم ما در مجموعه ها باشند و از این طریق یار ما در ادامه برنامه ها و سیاست هایمان باشند.
کدام یک از مدیران ما در استان ،برای تربیت و تقویت رسانه های متخصص در حوزه خودشان هزینه کرده و برنامه داشته اند؟ممکن است سوال بکنید که مگر همه ادارات وظایف حوزه فرهنگ و ارشاد رادارند؟ پاسخ بنده روشن است: بله،حوزه های مدیریتی، مسوولیت های فرهنگی هم دارند،چرا برای استحضار به این مسوولیت ها تلاش نمی کنیم؟
اگر رسانه متخصص در حوزه های خود داشتیم،خطاهایی را که رسانه ها،به خاطر غیر کارشناس بودن مرتکب می شوند،به دست خودمان رفع می کنیم،واین یعنی رفع هزینه‌هایی احتمالی آینده از مسیر رسانه ها که ممکن است گریبان مارا بگیرد.
بهتر است مدیراستان ،آستانه تحمل خودرا در برابر رسانه ها بالا ببرند،چرا که ما داریم ساخته می شویم،دیوار تازه چیده شده را خراب کردن،ساخت را به تعویق می اندازد ،کجی های ساخت را ترمیم کنیم،نه اینکه هر روز خراب کنیم و از فردا دوباره بازحمت شروع کنیم.
اگر چه قوه محترم قضائیه مجبور است که مطابق قانون به شکایت های شهروندان رسیدگی کند،اما لازم است در پذیرش هر پرونده نالازم، با اتهامات رسانه ای، به نحوی که شایسته و عملی می دانند، خودداری کرده و به مراجع بایسته ارجاع کنند.
/۶۰۰۲/۳۰۰۴

انتهای پیام /*


اجتماعی


رسانه ها


پایگاه خبری


قوه قضائیه

نظرات بسته شده است.