از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 58635

78 بازدید

به گزارش بامداد شنبه خطرنگار، به نقل از رویترز، مجمع عمومی سازمان ملل جمعه شب انتصاب «میشل باشله» رئیس جمهوری پیشین شیلی را به عنوان کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان تایید کرد.آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت که باشله در حالی این سمت را عهده دار می شود که «نفرت و نابرابری در حال […]

به گزارش بامداد شنبه خطرنگار، به نقل از رویترز، مجمع عمومی سازمان ملل جمعه شب انتصاب «میشل باشله» رئیس جمهوری پیشین شیلی را به عنوان کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان تایید کرد.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت که باشله در حالی این سمت را عهده دار می شود که «نفرت و نابرابری در حال رشد، احترام به قوانین بشردوستانه بین المللی و حقوق بشر در حال سقوط، فضا برای جامعه مدنی در حال انقباض و آزای رسانه زیر فشار است».
باشله که در بار اول از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ به عنوان اولین زن، ریاست جمهوری شیلی را بر عهده داشت، به دلیل گسترش رفاه و ثبات اقتصادی در کشورش بسیار محبوب بود.
وی پس از چند سالی خدمت در سازمان ملل، بار دیگر به شیلی بازگشته و در سال ۲۰۱۴ برای بار دوم به ریاست جمهوری کشورش انتخاب شد.
پیشتر زید رعد حسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل بود که گفته بود به دلیل احتمال مواجهه با عدم حمایت قدرت های بزرگ از جمله آمریکا، روسیه و چین دیگر علاقه ای به نامزدی برای این سمت ندارد. وی بارها علیه آمریکا به ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور موضع گیری کرده است.
«نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که باشله روند کنونی نهادهای حقوق بشری سازمان ملل را در مواجهه با اقدامات رژیم صهیونیستی تغییر دهد.
آمریکا ماه گذشته از شورای حقوق بشر سازمان ملل که بارها از جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین انتقاد کرده و خواستار تحقیق پیرامون آن ها شده، خارج شد.
شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو، متفاوت از کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان است اما همکاری نزدیکی با آن دارد.
شبد**۹۴۱۶**۱۳۷۹

انتهای پیام /*


سیاسی


سازمان ملل


کمیساریای عالی حقوق بشر


میشل باشله

نظرات بسته شده است.