از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 58221

168 بازدید

اردشیر صالح پور در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی هنر از جمله تئاتر است، تصریح کرد: این نهاد مجوزهای مربوط به هنر را صادر می کند اما نهادهای دیگر به هر نحوی در موارد مختلف مانع از عملیاتی شدن مجوزها می شوند که این کار […]

اردشیر صالح پور در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی هنر از جمله تئاتر است، تصریح کرد: این نهاد مجوزهای مربوط به هنر را صادر می کند اما نهادهای دیگر به هر نحوی در موارد مختلف مانع از عملیاتی شدن مجوزها می شوند که این کار درستی نیست.
صالح پور تاکید کرد: بر پایه مفاد و مصادیق قانون اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت حقیقی و حقوقی مسئول هنرهای نمایشی است.
وی خاطرنشان کرد: در روند اداره کشور گاهی با موازی کاری هایی مواجه می شویم که در سطوح مختلف آسیب های بسیاری می زند و این موضوع در تئاتر نیز دخالت هایی را در پیشبرد این هنر ایجاد کرده است.
این کارگردان تئاتر با تاکید بر اینکه تنها مرجع تصمیم گیر تئاتر در کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: دیگر نهادها و سازمان ها نیز باید برای کمک به پیشبرد هنرهای نمایشی به عنوان یک امر مردمی و یکی از ابعاد هنر زنده، نقش موثر و دقیقی را برعهده بگیرند.
صالح پور آموزش و پرورش را وزارتخانه انسان ساز دانست و گفت: این نهاد با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، هنوز هنر نمایش را جدی قلمداد نکرده است و به آن اولویت نمی دهد.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه آموزش و پرورش ۲۰ میلیون مخاطب را در خود جای داده است تاکید کرد: اگر از کودکی نمایش در جامعه نهادینه شود می تواند به اعتلای تئاتر در کشور کمک کند.
صالح پور ادامه داد: سیمای جمهوری اسلامی حتی یک ساعت برنامه نمایشی ندارد که این وضعیت بسیار آسیب زننده است.
وی افزود: صدا و سیما تئاتر را جدی قلمداد نمی کند، تنها به سریال سازی های تفننی می پردازد و کمترین ارزش ها را برای هنر نمایش قائل است.
این کارگردان، روشنی چراغ تئاتر را یکی از اصول مدنیت یک کشور دانست و اظهار داشت: اگر وزارت آموزش و پرورش و رسانه ملی با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر را جدی بگیرند، در این زمینه شاهد پیشرفت هایی خواهیم بود.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۱۷۰۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


تئاتر


متولی

نظرات بسته شده است.