از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 57993

142 بازدید

وی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خطرنگار، درباره سخنان روز گذشته خود مبنی بر این که «رییس جمهوری سابق و امام جمعه مشهد مجوز برپایی تجمع بگیرند»، اظهارداشت: پیشنهاد بنده صرفا نظر شخصی و به عنوان یک فعال سیاسی است که منتشر شد.عضو خانه احزاب با بیان این که دبیر کمیسیون […]

وی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خطرنگار، درباره سخنان روز گذشته خود مبنی بر این که «رییس جمهوری سابق و امام جمعه مشهد مجوز برپایی تجمع بگیرند»، اظهارداشت: پیشنهاد بنده صرفا نظر شخصی و به عنوان یک فعال سیاسی است که منتشر شد.
عضو خانه احزاب با بیان این که دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نیستم، افزود: بنده به عنوان نماینده منتخب احزاب استانی فقط عضو بدون حق رای در این کمیسیون بوده و سمت و مسئولیتی تحت عنوان «دبیر یا دبیر اجرایی» ندارم.
تبرایی تصریح کرد: هر گونه اطلاع رسانی و اعلام مواضع در خصوص مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به عهده بهرام سرمست مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است.
وی یادآور شد: مطالبی که در مصاحبه روز گذشته با خطرنگار، مطرح کردم در جهت نقش آفرینی در چهارچوب فعالیت در حوزه سیاسی به عنوان عضو خانه احزاب و استفاده از حق اظهار نظر سیاسی بود که سهوا به عنوان دبیر کمیسیون ماده ١٠ احزاب منتشر شد.
عضو خانه احزاب همچنین اظهار داشت: مجوز برپایی تجمع به استانداران تفویض شده است.
تبرایی همه جناح ها و جریان های سیاسی را به وحدت و همدلی و رعایت مسیرهای تصریح شده در قانون دعوت کرد.
به گزارش خطرنگار، کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نهادی است که بر اساس ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب تشکیل شده است که وظیفه آن بررسی درخواست تأسیس و نظارت بر فعالیت احزاب وتشکل های سیاسی است.
در حال حاضر ریاست کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به عهده اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور است و بهرام سرمست مدیرکل سیاسی وزارت کشور سمت دبیر و سخنگوی این کمیسیون را برعهده دارد و تمام اخبار و مواضع کمیسیون از سوی وی اعلام و اطلاع رسانی می شود.
به گزارش خطرنگار، نماینده دادستان کل کشور و نماینده رییس قوه قضاییه، یک نماینده از میان دبیران کل احزاب ملی و یک نماینده از میان دبیران کل احزاب استانی دارای پروانه فعالیت و همچنین معاون سیاسی وزارت کشور و دو نفر نماینده به انتخاب مجلس شورای اسلامی از بین نمایندگان داوطلب، اعضای کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب را تشکیل می دهند.
خانه احزاب ایران تشکلی صنفی و غیر دولتی است که امور صنفی احزاب قانونی کشور را پیگیری می کند.
سیام**۳۲۰۲**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


کمیسیون ماده ۱۰ احزاب


وزارت کشور


تشکل های سیاسی

نظرات بسته شده است.