از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 57883

144 بازدید

دکتر حسین وطن پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی خطرنگار، افزود: این دانشگاه ها در حوزه تحقیقات، کماکان به فعالیت خود ادامه می دهند اما براساس توان و ظرفیت از جمله نخبگانی که در اختیار دارند، روی یکی از فناوری های حوزه سلامت متمرکز خواهند شد.وی ادامه داد: به طور مثال […]

دکتر حسین وطن پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی خطرنگار، افزود: این دانشگاه ها در حوزه تحقیقات، کماکان به فعالیت خود ادامه می دهند اما براساس توان و ظرفیت از جمله نخبگانی که در اختیار دارند، روی یکی از فناوری های حوزه سلامت متمرکز خواهند شد.
وی ادامه داد: به طور مثال دانشگاه علوم پزشکی کردستان موفق به تولید موش ترانس ژنیک به منظور تحقیقات بیشتر سلولی مولکولی در زمینه هایی مانند درمان برخی بیماری ها، اثربخشی و تولید داروها شده که می تواند به قطب این فناوری در حوزه سلامت تبدیل شود.
وطن پور با اشاره به اینکه وزارت بهداشت تلاش می کند دانشگاه ها در زمینه هایی که توانمندی دارند، فعالیت کنند، گفت: حمایت وزارت بهداشت بعد از شناسایی توانمندی دانشگاه ها فقط در همان حوزه انجام خواهد شد.
وی جلوگیری از موازی کاری، اتلاف منابع دانشگاه ها و توسعه فناوری های نوین را از جمله مزایای این طرح اعلام کرد و گفت: این کار به منظور بهره گیری بهینه از ظرفیت های دانشگاه های علوم پزشکی و انتقال بهتر تکنولوژی و فناوری های نوین حوزه سلامت انجام خواهد شد.

** نزدیک به ۵۰ درصد شرکت های دانش بنیان در مراکز رشد دانشگاهی
وی در ادامه تعداد شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت را حدود یک هزار شرکت اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۵۰ درصد این تعداد در مراکز رشد دانشگاهی مستقر هستند.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت اظهار داشت: از مجموعه شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت، ۵۲ شرکت، دانش یا محصول تولیدی خود را وارد بازارهای بین المللی کردند.
وی تعداد مراکز رشد در حوزه سلامت را ۸۴ مرکز اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۷۴ مرکز در دانشگاه های کشور مستقر هستند و بقیه هم در مراکزی مانند جهاد دانشگاهی، انستیتو رازی و پاستور فعال هستند.
علمی ** ۱۲۰۱ **۲۰۱۷

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


دانشگاه های علوم پزشکی


حوزه فناوری


قطب بندی

نظرات بسته شده است.