از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 57658

77 بازدید

بهرام پارسایی شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، اظهار داشت: یکی از نمایندگان مصاحبه ای مبنی بر این موضوع کرده که سه فراکسیون مستقلان، ولایی و امید درحال رایزنی درمورد طرح عدم کفایت رئیس جمهوری هستند. وی ادامه داد: من این موضوع را تکذیب می کنم و چنین موضوعی در فراکسیون […]

بهرام پارسایی شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، اظهار داشت: یکی از نمایندگان مصاحبه ای مبنی بر این موضوع کرده که سه فراکسیون مستقلان، ولایی و امید درحال رایزنی درمورد طرح عدم کفایت رئیس جمهوری هستند.
وی ادامه داد: من این موضوع را تکذیب می کنم و چنین موضوعی در فراکسیون امید مطرح نشده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس یادآور شد: درست است که ما مشکلاتی در کشور داریم و مردم نیز انتظاری دارند اما راه حل عدم کفایت و یا طرح سئوال از رئیس جمهوری نیست.
پارسایی افزود: موضوع طرح سئوال از رئیس جمهوری که اخیرا مطرح شده به حد نصاب نرسیده و این نشان می دهد سه فراکسیون در این زمینه باهم توافق ندارند.
وی تصریح کرد: تعجب می کنم عده ای موضوع عدم کفایت رییس جمهوری را مطرح کرده و آنرا به فراکسیون امید نسبت می دهند درحالی که این موضوع به هیچ عنوان در فراکسیون ما مطرح نشده است.
این نماینده مجلس گفت: مشکلاتی که در کشور وجود دارد فقط به دولت برنمی گردد؛ در این شرایط دکتر روحانی باید از اختیاراتش استفاده کرده و شفاف با مردم سخن بگوید و در این راستا همه ارگان ها از جمله دولت و مجلس باید کمک کنند و همه دغدغه آنها حل مشکلات باشد.
پیش تر عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تهیه طرح عدم کفایت سیاسی و استیضاح حسن روحانی رئیس جمهوری در مجلس خبر داده بود.
به گزارش صدای ایران ، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با الف با بیان اینکه این طرح در جلسه امروز سه شنبه مجلس تهیه شده، گفت: نمایندگان از فراکسیون های امید، مستقلین و ولایی این طرح را تهیه کرده و درحال جمع آوری امضاء برای آن هستند.
وی با بیان اینکه طرح مذکور به امضای جمعی از نمایندگان رسیده، افزود: این طرح ۱۰ محور اصلی دارد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزایش بی رویه قیمت ها را یکی از محورهای اصلی این استیضاح ذکر کرد و افزود: عدم مدیریت بازار ارز، افزایش شدید قیمت سکه و طلا، گرانی افسارگسیخته کالاهای اساسی مردم، بی ثباتی اقتصادی و فساد در واردات کالاها از محورهای این استیضاح است.
استیضاح و عدم کفایت رئیس جمهور طبق آئین نامه داخلی مجلس
ماده ۲۳۱- براساس اصل هشتاد و نهم (۸۹) قانون اساسی نمایندگان مجلس می‏ توانند رئیس جمهور را در مقام اجرای وظایف مدیریت قوه مجریه و اداره امور اجرایی کشور مورد استیضاح قرار دهند. این استیضاح وقتی قابل طرح است که حداقل به امضای یک سوم نمایندگان برسد.
ماده ۲۳۲- تقاضای استیضاح رئیس جمهور که باید با ذکر موارد صریح و روشن و مستدل باشد، به رئیس مجلس داده می‏ شود. این تقاضا باید در اولین جلسه قرائت شود و ضمن چاپ و توزیع بین نمایندگان برای رئیس جمهور ارسال گردد. در این صورت، رئیس جمهور باید ظرف یک ماه در مجلس حاضر شود و در خصوص مسائل مطرح شده توضیحات کافی بدهد.
ماده ۲۳۳- حداکثر وقت برای مذاکره موافقان و مخالفان استیضاح پنج‌ ساعت است که به تساوی و متناوباً انجام می‏ شود. مدت صحبت برای هر یک از موافقان و مخالفان استیضاح حداکثر نیم‏ ساعت خواهد بود که با رأی مجلس تا یک ساعت قابل تمدید می باشد.
ماده ۲۳۴- وقت برای توضیحات و پاسخ‌های رئیس جمهور جمعاً پنج‌ ساعت می‏ باشد. رئیس جمهور می‏ تواند قسمتی از وقت خود را به نمایندگان موافق واگذار کند. این وقت اضافه بر فرصتی است که به موجب ماده قبل به آنان تعلق می ‏گیرد.
ماده ۲۳۵- در صورتی که پس از بیانات نمایندگان موافق و مخالف و پاسخ رئیس جمهوری اکثریت دوسوم کل نمایندگان، به عدم کفایت رئیس جمهور رأی دادند، مراتب جهت اجرای بند (۱۰) اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی به ‏اطلاع مقام رهبری می‏ رسد. این رأی‏ گیری مخفی و با ورقه خواهد بود.
شبک**۹۱۲۱**۱۹۸۳**۱۳۹۲

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


فراکسیون امید

نظرات بسته شده است.